•   Game programming project 6 TI00CW71-3001 30.08.2021-17.12.2021  5 credits  (TIKT18SPPELI) +-
    Learning outcomes of the course
    You know how to apply know-how acquired in this modules cources in a large multidimentsional development.
    You know how to create a small playable game in a team.
    You know how to utilize information from trusted information sources.
    Prerequisites and co-requisites
    Game Engine Programming
    Game mathematics and physics
    Course contents
    What kind of features does game engine offer?
    How to use game engine features in your project?
    How to utilize softwares in your game development process?

    Name of lecturer(s)

    Niina Mässeli

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Recommended or required reading

    Opiskelija hankkii ja selvittää itse projektissaan tarvittavan materiaalin (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Opikselijan raportoidessa piiska-palvelussa (https://piiska.gamelab.fi) 135h ja projektiraportti hyväksytään, niin opiskelja saa Hyväksytty merkinnän Pepissä kyseessä olevaan projektikurssiin. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    30.08.2021 - 17.12.2021

    Enrollment date

    12.04.2021 - 25.04.2021

    5 credits

    Group(s)
    • TIKT18SPPELI
    Unit, in charge

    Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)

    Teacher(s)

    Marko Oras, Niina Mässeli

    Further information for students

    Opiskelijan tulee tehdä ja hyväksyttävästi raportoida 135h opiskelijan työtä. Projektit etenee kronologisesti työjärjestyksissä, mutta projektit suoritetaan järjestyksessä aina kun vaadittu työmäärä on hyväksytysti raportoitu (not translated)

    Programme(s)

    Degree Programme in Information Technology

    Unit location

    Kotka Campus

    R&D proportion

    5 credits

    Evaluation scale

    Approved/Failed

    Planned learning activities and teaching methods

    Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan. (not translated)

    Students use of time and load

    135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia (not translated)