Supporting language and communication skills in early childhood education (5 cr)
Code: AV00CY98-3006
General information
- Enrollment
- 01.10.2019 - 27.03.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.05.2020 - 31.08.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Open University of Applied Sciences
Objective
You know how Finnish as a mother tongue develops in early childhood. You know how the linguistic development of a child is supported in the Finnish social and educational service system before school age. You can support the linguistic development and interaction of a child. You can support the linguistic development of immigrant children. You can examine your own way to communicate with children and parents.
Content
How does the language of a child develop in early childhood? How is the linguistic development of a child supported in the Finnish social and educational service system before school age? How can you support the linguistic development of a child? How can you support communication in day care? How can you support the linguistic development of an immigrant child? How do you communicate with children and parents? How can you develop your way to communicate?
Course material
Ilmoitetaan tarkemmin opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa. Opintojakso koostuu verkkoluentojen katsomisesta, kurssikirjallisuuden lukemisesta ja oppimistehtävien tekemisestä. Osa oppimistehtävistä suoritetaan itsenäisesti, osa pienryhmissä. Opintojakso etenee vaiheistetusti. Vapaaehtoinen kurssi-info järjestetään Adobe Connect -järjestelmässä to 14.5. klo 17.30-18.30.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
-
Työhön integroitu oppimisväylä:
-
RDI and work-related cooperation
-
Timing of exams and assignments
-
International cooperation
-
Student workload
Verkkoluentoihin ja lähdeteokseen perehtyminen ja esseen kirjoittaminen 1 op;
verkkoluentoihin ja lähdeteoksiin perehtyminen, havainnoitavien videoiden katsominen ja verkkokeskustelut niiden pohjalta 1 op;
verkkoluentoihin ja annettuihin lähdeteoksiin (ml. englanninkielinen lähdeteos) sekä vapaavalintaiseen lähdekirjallisuuteen perehtyminen, palvelujärjestelmään perehtyminen ja esseen kirjoittaminen 3 op.
Further information
Huomioi, että mainittu ilmoittautumisaika koskee vain Pepin kautta ilmoittautuvia Xamkin opiskelijoita. Avoimen AMK:n ilmoittautumisaika poikkeaa tästä.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3-4)
a. Opiskelija osaa käyttää asiantuntevasti lapsen kielen ja vuorovaikutuksen tukemiseen liittyviä ammattikäsitteitä.
b. Opiskelija osaa arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
e. Opiskelija osaa suunnitella ja arvioida tarkoituksenmukaista toimintaa ja perustella tekemänsä valinnat.
Qualifications
Knowledge base and work orientation module, Professional interaction and counselling module and Early childhood education course