Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: AV00DF35-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 15.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 25.10.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marika Vartiainen
Vastuuopettaja
Marika Vartiainen
Ryhmät
-
AVMILT20KMINIPOAvoin AMK, Mikkeli, Tradenomi (AMK) polku, verkko
Tavoitteet
Osaat kuvata yrityksen asiakastyön prosesseja ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä. Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
Sisältö
Mitä asiakasprosessi tarkoittaa ja mikä on sen merkitys liiketoiminnassa? Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina? Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa? Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään? Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan myöhemmin.
Opiskelijan työmäärä
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Toteutuksen osien kuvaus
Mitkä ovat mahdollisten ja olemassa olevien asiakkaiden ostamiseen ja ostopäätöksiin vaikuttavat tekijät?
Tunnista kuluttajan ostoprosessin eri vaiheet ja organisaatioiden asiakaskäyttäytymisen erityispiirteet.
Miten asiakasymmärrystä rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään?
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaat kuvata kuluttajan ja organisaation ostoprosessin vaiheita. Osaat analysoida yrityksen asiakastyön osatekijöitä ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä.
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn liittyviä ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Esitietovaatimukset
Edellytetään perustiedot asiakaslähtöisestä markkinoinnista.
Lisätiedot
Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.