Siirry suoraan sisältöön

Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: GE00DI31-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2019 - 30.08.2019

Ajoitus

02.09.2019 - 27.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

25 - 100

Koulutus

  • Geronomikoulutus

Opettaja

  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu

Vastuuopettaja

Ann-Mari Sippu

Ryhmät

  • GEKV17SM
    Geronomi, monimuoto

Tavoitteet

Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.

Sisältö

Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi toteutetaan kokonaan verkko-opintojaksona.
Opintojakso sisältää:
- Yhden (1) live-ac luennon, opintojakson tavoitteista, sisällöistä sekä oppimistehtävistä
- Itsenäistä tiedonhankintaa
- Oppimistehtäviä ja itsearvioinnin
- Ryhmäkeskusteluja verkossa

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 h opiskelijan työtä.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi
Opintojakson tavoitteet:

Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.

Opintojakson sisältö:

Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perusteena käytetään oppimistehtävien ohjeistuksia, jotka samalla toimivat arvioinnin kriteereinä.

Esitietovaatimukset

Edellyttää Asiakas – ja palveluohjauksen lähtökohdat (5op) opintojakson suorittamista.