Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: GE00DI31-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ajoitus
02.09.2019 - 27.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 100
Koulutus
- Geronomikoulutus
Opettaja
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja
Ann-Mari Sippu
Ryhmät
-
GEKV17SMGeronomi, monimuoto
Tavoitteet
Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.
Sisältö
Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi toteutetaan kokonaan verkko-opintojaksona.
Opintojakso sisältää:
- Yhden (1) live-ac luennon, opintojakson tavoitteista, sisällöistä sekä oppimistehtävistä
- Itsenäistä tiedonhankintaa
- Oppimistehtäviä ja itsearvioinnin
- Ryhmäkeskusteluja verkossa
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 h opiskelijan työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi
Opintojakson tavoitteet:
Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.
Opintojakson sisältö:
Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteena käytetään oppimistehtävien ohjeistuksia, jotka samalla toimivat arvioinnin kriteereinä.
Esitietovaatimukset
Edellyttää Asiakas – ja palveluohjauksen lähtökohdat (5op) opintojakson suorittamista.