Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY46-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2019 - 30.08.2019

Ajoitus

26.08.2019 - 15.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Jarmo Nummela

Vastuuopettaja

Jarmo Nummela

Ryhmät

  • LTMI17SPA
    Liiketalous, päivätoteutus
  • LTMI17SPB
    Liiketalous, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden
Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta

Sisältö

Miten toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa asiakkuuksien johtamiseen?
Mitä tarkoittaa avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM) ja mitä hyötyä se tuottaa sekä yritykselle että asiakkaalle?
Miten avainasiakkuuksia käytännössä hoidetaan?
Miten B2B-myyntiprosessissa tuotetaan arvoa?
Miten yrityksen myyntitoimintaa johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten myynnin tuloksellisuutta mitataan ja seurataan?

Opiskelumateriaali

Nieminen T & Tomperi, S (2008) Myynnin johtamisen uusi aika, WSOYPro
Hänti S, Kairisto-Mertanen L, Kock H (2016). Oivaltava myyntityö- asiakkaana organisaatio. Edita

Opiskelijan työmäärä

5 op=125 tuntia

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija ymmärtää toimintaympäristön, suunnittelun ja organisoinnin merkityksen asiakassuuntaisessa myynnin johtamisessa ja myyntityössä. Opiskelija osaa arvioida erilaisia palkitsemisen ja motivoinnin keinoja ja niiden merkitystä myynnin johtamisessa. Opiskelija osaa analysoida omia esimiesvalmiuksiaan ja kehittää niitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa hyvin suunnitella ja organisoida myyntityötä asiakassuuntaisesti myynnin toimintaympäristöön mukautuen. Opiskelija osaa arvioida erilaisia palkitsemisen ja motivoinnin keinoja ja niiden merkitystä myynnin johtamisessa. Opiskelija osaa arvioida omia esimiesvalmiuksiaan ja kehittää niitä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa kiitettävästi suunnitella ja organisoida myyntityötä asiakassuuntaisesti myynnin toimintaympäristöön mukautuen. Opiskelija osaa kiitettävästi arvioida erilaisia palkitsemisen ja motivoinnin keinoja ja niiden merkitystä myynnin johtamisessa. Opiskelija osaa kriittisesti analysoida omia esimiesvalmiuksiaan ja kehittää niitä.

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op tai vastaavat tiedot