•   Digimarkkinointi ja -myynti LT00DP38-3004 04.10.2021-31.12.2021  5 op  (LTKV20SP3) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
    Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
    Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
    Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
    Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.
    Edeltävä osaaminen
    Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
    Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot
    Opintojakson sisältö
    Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
    Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
    Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
    Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
    Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
    Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?

    Opettajan/vastuuhenkilön nimi

    Kirsi Soulamo

    Toteutustapa

    60% Lähiopetus, 40% Virtuaaliopetus

    Opiskelumateriaali

    Ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learnissä.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Aktiivinen osallistuminen opetukseen - hyväksytty/hylätty
    Työelämäprojekti 50% - arvosana 0-5
    Oppimispäiväkirja 50% - arvosana 0-5

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    04.10.2021 - 31.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    12.04.2021 - 25.04.2021

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)
    • LTKV20SP3
    Paikkoja

    20 - 50

    Vastuuyksikkö

    Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola

    Opettaja(t)

    Laura Hakanen

    Lisätietoa opiskelijoille

    Lisätietoja antaa laura.hakanen@xamk.fi

    Koulutusohjelma(t)

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    Kouvolan kampus

    T&K osuus

    4 op

    Virtuaaliosuus

    2 op

    Arviointiasteikko

    1-5

    Toteutuksen osien kuvaus

    Digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteet
    Digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuudet
    Keskeiset digimarkkinoinnin ja –myynnin mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat

    Yksilölliset oppimisväylät

    Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
    Voidaan sopia näyttötehtävistä ja -tavoista opettajan kanssa.

    Työhön integroitu oppimisväylä:
    Dokumentteihin ja todistuksiin perustuvan osaamisen (korkeakouluopintojen tai muuhun vastaavaan perustuvan) tunnustamisen hakemus toimitetaan koulutusvastaavalle, joka tekee asiasta päätöksen. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa.

    Yleinen ohjeistus HOT-prosessiin löytyy Studentista:https://student.xamk.fi/opiskelu-ja-tukipalvelut/naita-tarvitset/ohjeet%20ja%20saannot/ahot-ohjeet

    Opiskelijan työmäärä

    Aktiivinen osallistuminen opetukseen 30 h
    Työelämäprojekti 40 h
    Oppimispäiväkirja 40 h

    Harjoittelu

    Opintojakso perustuu työelämän edustajien digimarkkinointiin ja myyntiin perustuviin esityksiin ja tapaamisiin, joiden pohjalta opiskelija työstää omaa oppimispäiväkirjaansa.

    Opintojaksolla toteutetaan jonkinlainen työelämäprojekti.

    Opintojakson tehtävien tekeminen ja toteuttaminen vaatii tiimityöskentelyä työjärjestyksen ulkopuolisina aikoina.

    Tentit ja muut määräajat

    Opintojaksolla ei ole tenttiä.

    Opintojakson tehtävien tekeminen ja toteuttaminen vaatii tiimityöskentelyä työjärjestyksen ulkopuolisina aikoina.