•   Pelimoottoriohjelmointi TI00CW67-3001 01.01.2021-02.05.2021  5 op  (TIKT18SPPELI) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Osaat käyttää suosituimpia pelimoottoreita yksinkertaisen pelin toteuttamiseen jotakin ohjelmointikieltä käyttäen.
    Osaat luoda omia ohjelmallisia komponentteja sekä objekteja pelimoottoreihin.
    Osaat ottaa pelisuunnittelijoiden tarpeet huomioon ohjelmakomponenttien luonnissa pelimoottoriin.
    Osaat käyttää oliosuunnittelua hyödyksi järkevän ohjelmistokokonaisuuden rakentamiseen pelimoottoriin.
    Edeltävä osaaminen
    Ohjelmointi
    Ohjelmointi 2
    Tietokannat
    Johdatus pelimoottoreihin
    Pelisuunnittelu
    Opintojakson sisältö
    Mitkä ovat tämän hetken suosituimmat pelimoottorit ja kuinka niitä käytetään?
    Mitä ohjelmallisia perusominaisuuksia pelimoottoreista löytyy?
    Miten luodaan olio-ohjelmoinnin periaatteita noudattavia järkeviä rakenteita pelimoottoreihin?
    Mitä asioita on otettava huomioon luotaessa omia ohjelmakomponentteja pelimoottoriin?
    Kuinka toteutetaan yksinkertainen peli käyttäen jotakin pelimoottoria?

    Opettajan/vastuuhenkilön nimi

    Teemu Saarelainen

    Toteutustapa

    Lähiopetus

    Opiskelumateriaali

    Ilmoitetaan opintojakson alussa opintojakson Moodle-sivulla

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Palautettavat harjoitustehtävät ja tentti tai vaihtoehtoisesti laaja tentti.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.01.2021 - 02.05.2021

    Ilmoittautumisaika

    14.12.2020 - 14.01.2021

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)
    • TIKT18SPPELI
    Vastuuyksikkö

    Informaatioteknologian koulutusyksikkö

    Opettaja(t)

    Pekka Vilpponen

    Koulutusohjelma(t)

    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

    Toimipiste

    Kotkan kampus

    Arviointiasteikko

    1-5

    Yksilölliset oppimisväylät

    Työviikkopohjainen oppimisväylä:
    Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

    Työhön integroitu oppimisväylä:
    a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
    oppimistehtävät ja harjoitustyön. Osallistut tenttiin ilmoitettuna aikana.
    b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista ja näyttöä siitä, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin.

    Opiskelijan työmäärä

    Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

    Tentit ja muut määräajat

    Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.