•   Backend-ohjelmointi TI00CW70-3002 01.08.2020-31.12.2020  5 op  (TIKT17SPPELI) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Osaat toteuttaa pelissä tarvittavan yksinkertaisen backendin palvelimelle.
    Osaat suunnitella pelin frontendin ja backendin välisen yhteistoiminnan ja toteuttaa siihen tarvittavan rajapinnan.
    Osaat hyödyntää olemassa olevia valmiita komponentteja tai järjestelmiä pelin backendin toteuttamisessa.
    Edeltävä osaaminen
    Ohjelmointi
    Ohjelmointi 2
    Tietokannat
    Johdatus pelimoottoreihin
    Pelisuunnittelu
    Game Data
    Opintojakson sisältö
    Mitä ominaisuuksia pelissä tarvitaan järkevän backendin toteuttamiseksi?
    Kuinka toteutetaan yksinkertainen pelin backend palvelimella?
    Miten kommunikointi ja rajapinta pelin frontendin ja backendin välillä kannattaa tehdä?
    Mitkä ovat tällä hetkellä suosituimmat teknologiat ja valmiit komponentit pelin backendin toteuttamisessa?
    Mitä turvallisuusseikkoja tulee ottaa huomioon backendia toteutettaessa?
    Miten suorituskykyvaatimukset vaikuttavat pelin backendin teknologiaratkaisuihin?

    Opettajan/vastuuhenkilön nimi

    Pekka Vilpponen

    Toteutustapa

    Lähiopetus

    Opiskelumateriaali

    Luentomateriaalit yms. sähköisessä oppimisympäristössä, www-lähteet, pelimoottorien ohjeet ja referenssit.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.08.2020 - 31.12.2020

    Ilmoittautumisaika

    15.08.2020 - 04.09.2020

    Opintopisteet

    5 op

    Ryhmä(t)
    • TIKT17SPPELI
    Vastuuyksikkö

    Informaatioteknologian koulutusyksikkö

    Opettaja(t)

    Teemu Saarelainen

    Koulutusohjelma(t)

    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

    Toimipiste

    Kotkan kampus

    Arviointiasteikko

    1-5

    Opiskelijan työmäärä

    Yhteensä 135h, josta 70h lähiopetusta ja 65h itsenäistä työtä (harjoitustehtävät ja -työt).