Siirry suoraan sisältöön

Esituotanto ja prototypointipeleissäLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: GD00FN75

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti

Osaamistavoitteet

Miten suunnittelet ja prototypoit peli-ideoita tehokkaasti varmistaaksesi onnistuneen kehityksen?
Mitkä ovat parhaat menetelmät prototyyppien iterointiin ja hienosäätöön pelaajapalautteen ja testauksen perusteella?

Sisältö

Opit, miten peliprojekti jäsennellään ja suunnitellaan esituotantovaiheessa, keskittyen konseptin kehittämiseen, storyboardien luomiseen ja resurssisuunnitteluun.
Tutkit nopean prototyyppien luomisen tekniikoita pelimekaniikkojen ja ideoiden testaamiseen ennen täysimittaista kehitystä.
Ymmärrät, kuinka tärkeää on iterointi ja palautteen kerääminen pelikonseptien hiomisessa.

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.

Siirry alkuun