Siirry suoraan sisältöön

3D-hahmoanimointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: GD00FN80

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti

Osaamistavoitteet

Kuinka animoida hahmojasi käyttämällä avainkehyksiä, liikekaappausdataa ja liikekirjastoja?
Kuinka rigata hahmosi 3D-animaatiota varten?
Mitä eri teknologioita voidaan käyttää liikkeen kaappaamiseen ja mikä on liikekaappauksen työnkulku?
Kuinka kaapata useita näyttelijöitä ja/tai esineitä samanaikaisesti?
Kuinka siivota ja muokata kaapattua dataa?
Kuinka hyödyntää ja muokata liikekaappausdataa 3D-animaatiossa?
Kuinka kerrostaa animaatioita ja lisätä toissijaisia animaatioita, jotta hahmosi näyttää elävämmältä?
Mitä tekniikoita voidaan käyttää animaatioiden optimointiin sujuvaa suorituskykyä varten pelimoottoreissa?

Sisältö

Opit, kuinka rigata ja animoida 3D-hahmosi.
Opit, kuinka soveltaa animaation perusperiaatteita hahmojen liikkeisiin.
Opit valmistelemaan 3D-hahmomallin animaatiota varten.
Opit luomaan ohjausrigejä parantaaksesi animaation työnkulkua.
Opit käyttämään liikekaappausjärjestelmiä sekä käsittelemään, säätämään ja muokkaamaan kaapattua dataa.

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Siirry alkuun