Siirry suoraan sisältöön

MarkkinatutkimusLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: IB00FM75

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Osaat toteutta markkinatutkimusta tunnistaaksesi tuote-/palvelumahdollisuudet ja arvioidaksesi kuluttajien kysyntää.

Osaat analysoida asiakastietoja ja markkinatrendejä ymmärtääksesi kuluttajien käyttäytymistä ja odotuksia.

Osaat toimia yhteistyössä monitieteisten projektitiimien kanssa tuote-/palvelukonseptin kehittämiseksi sidosryhmien vaatimukset huomioon ottaen.

Pystyt kehittämään ja toteuttamaan asiakassitoutumis- ja markkinointistrategian, joka edistää tuotetta/palvelua kohdeasiakkaille.

Osaat esitellä tulokset monipuolisesti ja havainnollistavasti ja ehdottaa kehittämisideoita komissaarille.

Sisältö

Kuinka toteutetaan markkinatutkimusta ja arvioidaan kulutuskysyntää?
Miten analysoidaan asiakastietoja ja trendejä ymmärtääkseen kuluttajien käyttäytymistä ja odotuksia?
Mitä haasteita on työskennellä poikkitieteellisissä projekteissa tuote-/palvelukonseptin kehittämiseksi?
Kuinka kehittää ja toteuttaa kohdeasiakkaaseen keskittyvää markkinointistrategiaa?
Mitkä ovat eri sidosryhmien odotukset ja miten ne tunnistetaan?

Arviointi

Osaat
a. käyttää sanastoa ja käsitteitä laajasti ja taitavasti tutkimuksessa
b. kerätä tietoa eri lähteistä ja analysoida niitä kriittisesti
c. luovasti tunnistaa ja ratkaista itsenäisesti ja innovatiivisesti ammattialan tutkimusongelmia
e. arvioida ja kehittää malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Siirry alkuun