Esituotanto ja prototypointipeleissäLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: GD00FN75
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
Miten suunnittelet ja prototypoit peli-ideoita tehokkaasti varmistaaksesi onnistuneen kehityksen?
Mitkä ovat parhaat menetelmät prototyyppien iterointiin ja hienosäätöön pelaajapalautteen ja testauksen perusteella?
Sisältö
Opit, miten peliprojekti jäsennellään ja suunnitellaan esituotantovaiheessa, keskittyen konseptin kehittämiseen, storyboardien luomiseen ja resurssisuunnitteluun.
Tutkit nopean prototyyppien luomisen tekniikoita pelimekaniikkojen ja ideoiden testaamiseen ennen täysimittaista kehitystä.
Ymmärrät, kuinka tärkeää on iterointi ja palautteen kerääminen pelikonseptien hiomisessa.
Arviointi
Opiskelija osaa
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.