Siirry suoraan sisältöön

3D-hahmosuunnittelu ja tuotantoLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: GD00FN79

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti

Osaamistavoitteet

Miten hahmon piirteet ja taidot heijastuvat niiden suunnitteluun?
Miten käyttää siluettitekniikoita persoonallisuuden piirteiden tutkimiseen?
Miten luodaan hahmo- ja ilmevariaatiot?
Miten veistää ja teksturoida 3D-hahmosi?
Miten tehdään topologian uudelleenmuokkaus ja valmistelu hahmoriggausta varten?
Mitä tekijöitä tulee ottaa huomioon, kun optimoi hahmomalleja reaaliaikaiseen käyttöön?

Sisältö

Osaat kuvata hahmojen fyysisiä ja persoonallisia piirteitä.
Opit hahmosuunnittelun perusteet, mukaan lukien anatomian, mittasuhteet ja tyylittelyn.
Tiedät, miten käyttää perusmuotoja luodaksesi siluetteja hahmoille.
Sinulla on selkeä käsitys ihmiskehon perustyypeistä.
Osaat luoda hahmon tuotantokuvia 3D-mallinnusta varten.
Tutkit 3D-skulptauksen tekniikoita hahmojen luonnissa.
Tutustut erilaisiin tekniikoihin, joilla voit tuottaa ja hioa 3D-hahmojasi.
Ymmärrät työnkulun konseptitaiteesta täysin teksturoituun, pelivalmiiseen hahmoon.

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Siirry alkuun