PeliohjelmointiLaajuus (10 op)
Opintojakson tunnus: OT00FN49
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 10 op
Osaamistavoitteet
Tunnet peliohjelmoinnin keskeiset periaatteet ja pelimoottorien toiminnan.
Ymmärrät pelimekaniikkojen, grafiikan ja fysiikan toteuttamisen ohjelmointiratkaisut.
Osaat suunnitella ja kehittää yksinkertaisia 2D- ja 3D-pelejä.
Tiedät, kuinka hyödyntää peliohjelmointiin soveltuvia työkaluja ja kirjastoja.
Sisältö
Mitkä ovat peliohjelmoinnin keskeiset periaatteet ja työkalut?
Kuinka pelimoottorit toimivat?
Kuinka toteuttaa pelimekaniikkoja, grafiikkaa ja fysiikkaa ohjelmoinnin avulla?
Kuinka kehittää yksinkertaisia 2D- ja 3D-pelejä?
Arviointi
Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.