Kolmiulotteinen sommittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MU00BI65-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
15.08.2020 - 04.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Puumuotoilun koulutus
- Graafisen muotoilun koulutus
- Muodin ja puvustuksen koulutus
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus
- Opettajat
- Elsa Hulkkonen
- Vastuuopettaja
- Elsa Hulkkonen
- Ryhmät
-
SKKV19SPSisustusarkkitehtuuri ja kalustesuunnittelu, päivätoteutus
- Opintojakso
- MU00BI65
Tavoitteet
• osaat havainnoida ja analysoida kolmiulotteisuutta
• ymmärrät kolmiulotteisen sommittelun tärkeimpiä käsitteitä
• ymmärrät ihmisen vartalon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (kuvanveisto)
• hallitset perusteet tavallisimpien plastisen sommittelun materiaalien käytöstä (kuten savi ja kipsi)
• osaa soveltaa kolmiulotteisen sommittelun periaatteita oman alan suunnittelutehtävissä
Sisältö
Kuinka hahmottaa kolmiulotteista maailmaa?
Kolmiulotteisen sommittelun perusperiaatteet?
Mistä materiaaleista ja millä tekniikoilla minun kannattaa tutkia kolmiulotteisia muotoja?
Miten muovaan kiinnostavia ja jänniteisä muotojakuinka voin hyödyntää saavuttamaani taiteellista ymmärrystä ammatissani
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi