Siirry suoraan sisältöön

Pelien liiketoiminta ja digitaalinen talous (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU20-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 04.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.10.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Opettajat
Suvi Pylvänen
Maarit Vahvanen
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
GDKV18SP
Game design, full-time studies
Opintojakso
GD00CU20
Toteutukselle GD00CU20-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Olet tietoinen peliteollisuuden erilaisista liiketoiminta- ja tulomalleista, kuten freemium ja premium.
Tunnet perusperiaatteet, kuinka valittu liiketoimintamalli vaikuttaa pelin suunnittelupäätöksiin.
Ymmärrät digitaalitalouden perusperiaatteet.
Olet tietoinen peleistäsi markkinoinnin ja mainostamisen eri kanavista.
Ymmärrät yrittäjyyden perusteet ja kuinka arvioida tulologiikkaa.

Sisältö

Kuinka pelin liiketoimintamalli vaikuttaa pelisuunnitteluun?
Mitä eroja ovat kaupallistamismalleissa, kuten premium-, freemium- ja paymium-mallit?
Kuinka tytäryhtiömarkkinointia, mikrotarjouksia, tilauksia ja markkinointia käytetään peleissä tulolähteenä?
Kuinka kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma pelillesi?
Mitä pitää ottaa huomioon käynnistettäessä ja miten arvioida sen kannattavuus?

Opiskelumateriaali

- One or two courses in business and administration is expected.
- Lecture notes from the instructor
- Other readings suggested by the instructor
- Following text-book: Chaffey, D. (2015). Digital Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice. Harlow: Pearson Education Limited.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

At the end of the study unit, students should be able to:
• Describe the characteristics of the digital economy
• Identify environmental factors impacting organization’s digital business strategy
• Analyze and manage requirements for digital business systems
• Describe how digital infrastructure supports and enhance functional areas and business processes
• Outline potential technological solutions to build a digital business infrastructure
• Evaluate the effectiveness of business and revenue models for digital businesses

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Resit exams takes place on specific times during the academic. Registration and acceptance of registration is necessary before the resit exam takes place.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The maximum number of points obtainable from the course is 100. There will be 3 theme specific tasks each worth 20%. In addition, each individual will complete a development project worth 40%. The instructions for the development project will be provided later in a separate document. There will be some points allocated for the attendance and class activities.

Esitietovaatimukset

Basic knowledge of game production required.

Siirry alkuun