Digital marketing communications (5 cr)
Code: MY00CY25-3003
General information
- Enrollment
-
15.08.2020 - 04.09.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 12 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Sales and Marketing
Objective
You can plan and use the means of digital marketing communications to different target groups, taking into account the goals, message and measurement of the communications
You master the technical basic skills of computer graphics and layout
You can take into consideration the ethical principles of marketing communications
Content
What do integrated marketing communications and digital marketing communications mean?
How is digital media utilised in marketing communications?
How are computer graphics- and layout programs utilised?
How is digital marketing communications monitored and measured?
What are the ethical principles of marketing communications?
Course material
Opintojakson materiaalit löytyvät Learnista sivulta Digitaalinen markkinointiviestintä https://learn.xamk.fi/course/view.php?id=145 ; avain digimarkkinointi
Timing of exams and assignments
Opintojaksoa ei oi suorittaa tenttimällä.
Student workload
Opintojakson suorittaminen oppimistehtävin. Ei tenttiä.
Further information
Opintojakso jakautuu kahteen osaan
* Julkaisujen suunnittelu 2op (Päivi Hurri)
* Markkinointiviestintä 3op (Johanna Harju)
Julkaisujen suunnittelu suoritetaan InDesign-tehtävällä ja WordPress-tehtävällä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Koko opintojakson arvosana Julkaisujen suunnittelu ja Markkinointiviestintä -osien opintopistemäärillä painotettuna keskiarvona.
Qualifications
Customer-oriented marketing