Siirry suoraan sisältöön

Myynnin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: BY00DH20-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2019 - 15.10.2019

Ajoitus

21.02.2020 - 31.05.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Opettaja

  • Heli Kesämaa

Vastuuopettaja

Heli Kesämaa

Ryhmät

  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Tavoitteet

Osaat arvioida ja kehittää kannattavia asiakkuuksia ja yhteistyösuhteita.
Osaat toteuttaa arvoa tuottavan ja ratkaisukeskeisen myyntiprosessin.
Osaat analysoida, suunnitella ja ohjata yrityksen myyntitoimintaa.

Sisältö

Millainen on myynnin toiminta- ja kilpailuympäristö?
Mikä on myynnin rooli yrityksen strategian toteuttajana ja asiakasymmärryksen lisääjänä?
Miten yrityksen myyntitoimintaa analysoidaan ja mitataan?
Miten myyntiä suunnitellaan ja ohjataan?
Miten teknologiat tukevat myynnin tuloksellisuutta?

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä 5 op = noin 135 tuntia itsenäistä opiskelua.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso alkaa 21.2.2020, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja lähettää osallistujille sähköpostilla kurssin avaimen noin 2 viikkoa ennen kurssin alkua.

Opettaja: Heli Kesämaa, heli.kesamaa@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Lisätiedot

Johtamistehtävissä on tarpeellista ymmärtää laajasti organisaatioiden välistä kaupankäyntiä ja asiakkuuksien kehittämistä.

Opintojakson keskeinen tavoite on, että tunnistat toimintaympäristön vaikutukset, kytket asiakkuuksien ja myynnin johtamisen organisaation strategiaan ja osaat suunnitella ja ohjata ja seurata myynnin ja asiakkuuksien tuloksellisuutta.