Tourism product packaging (5 cr)
Code: MR00AF15-3006
General information
- Enrollment
-
15.08.2020 - 04.09.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Objective
You can: evaluate and utilise customer analyses and means analyses. evaluate new demand opportunities and productisation needs for a tourism and service business. productise tourism products and packages considering the market demand and the principles of sustainable development. design and deliver new tourism products in cooperation with various operators in the field. set a market-oriented and cost-effective price to a product package. You are familiar with the legislation and safety requirements that apply to marketing and delivering tourism products.
Content
How do you collect information about travellers and the requirements of travellers/customers considering tourism products and services? How do you define a tourism product and its various components? What are the opportunities to develop and design new tourism products? How do you design tourism products and productise them with cooperating companies? How do you set a market-oriented and cost-effective price to a product package and estimate the profitability? What are the requirements that legislation and safety regulations impose on tourism products and delivering them?
Course material
Learnin materiaalit
Tonder 2013. Ideasta kaupalliseksi palveluksi
Pine & Gilmore 2011: The Experience Economy
Visit Finland 2018: Miten ansaita aktiviteeteilla (https://www.businessfinland.fi/4accdb/globalassets/finnish-customers/02-build-your-network/visit-finland/julkaisut/of-ansaintaopas.pd f)
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritusvaatimuksena on osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustehtäviin sekä oppimistehtävien palautus.
Opintojakson lähituntien teemat:
Matkailutuote, matkapalvelu ja matkapalveluyhdistelmät sekä niihin liittyvät keskeiset käsitteet
Segmentointi, elämyksellisyys ja vastuullisuus matkapakettien suunnittelussa
Matkapalveluyhdistelmien suunnittelu ja tuotteistamisprosessi
Matkapalvelujen ja matkapalveluyhdistelmien hinnoittelu ja kannattavuuden arviointi
Matkapalveluyhdistelmiä koskeva keskeinen lainsäädäntö ja sopimukset
Matkapakettien jakelukanavat
Oppimistehtävät:
Matkapaketin analysointi, 1 op (yksilötyö)
Matkapalveluyhdistelmiä koskeva lainsäädäntö ja sopimukset, Moodle-tentti, 2 op (yksilötyö)
Matkapaketin suunnittelu, case-tehtävä 2 op (ryhmätyö)
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi työpaikkasi / projektin opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi/projektissa perehdyt opintojaksolla osaamisesi teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Toteutus kokonaan verkko-opintoina. Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin (vrt. työviikkopohjainen toteutus) ja teet annetut harjoitus- ja oppimistehtävät. Suoritustapa sisältää enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista kuin työviikkopohjainen toteutus.
Oppimistehtävät ovat samat kuin työviikkopohjaisessa toteutuksessa.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Jos valitset opintoja nopeuttavan oppimisväylän, keskustele suorituksesta opettajan kanssa etukäteen tai viimeistään opintojakson käynnistyessä.
Timing of exams and assignments
Tehtävien palautus ja tentti:
-tehtävä 1 syyskuun lopussa
-tentti (=tehtävä 2) lokakuun lopussa
-tehtävä 3 joulukuussa
Tarkemmat ajankohdat sovitaan opintojakson alussa.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can a.use professional vocabulary systematically b.look for information in the key information sources of the field d.work together with customers, users and target groups. e.use the key models, methods, software and techniques of the professional field. f. work as team members in a goal-oriented way
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin. Kaikki kolme tehtävää arvioidaan asteikolla (0-)1-5.
1) Matkapaketin analysointi, 1 op (yksilötyö)
2) Matkapalveluyhdistelmiä koskeva lainsäädäntö ja sopimukset, Moodle-tentti, 2 op (yksilötyö)
3) Matkapaketin suunnittelu, case-tehtävä 2 op (pari/ryhmätyö)
Koko opintojakson arviointikriteerit/ hyvä (3-4); suluissa tehtävät joita koskevat
Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä (1,2 ja 3)
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä (1, 2 ja 3)
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa (3)
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita (1 ja 3)
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti (3)
Qualifications
Hospitality business environment Customer-oriented product design or corresponding knowledge