Yrityksen perustaminen ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: Y26300003-3026
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.04.2020 - 31.07.2020
Ajoitus
21.09.2020 - 11.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Opettaja
- Marianne Roslund
Vastuuopettaja
Marianne Roslund
Ryhmät
-
VV2020-2021Valinnaiset opinnot 2020-2021
-
REKV18SPRestaurointi, päivätoteutus
-
MPKV19KPMuoti ja puvustus, päivätoteutus
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija: - tunnistaa yrittäjyyden merkityksen kansantaloudessa - osaa arvioida omia yrityksen perustamisen mahdollisuuksia sekä tietojen, taitojen ja asenteiden näkökulmista. - tunnistaa yrityksen perustamisen keskeisimmät vaatimukset - Ymmärrät yrityksen imagon merkityksen ja osaat hyödyntää yrityksen tukiverkostoja. - Ymmärrät asiakkaiden, markkinoinnin ja Sos. Median merkityksen. - Osaat hinnoitella omat tuotteet.
Sisältö
Onko liikeideatoimiva? Mikä yritysmuoto on paras yrityksesi kannalta ? Miten rahoitat yritystoimintasi? Miten käynnistät yritystoiminnan? Miten yritys toimii? Mikä merkitys on yrityksen asiakkailla? Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisellä markkinoinnilla? Mitkä tekijät vaikuttavat yritysimagon syntymiseen? Miten hinnoittelet tuotteet/palvelut ? Sisältö: 1. Yrittäjyys yritystoiminnan lähtökohtana 2. Yritysidean mahdollisuuksien löytäminen 3. Yritysidean kehittäminen liikeideaksi 4. Yrityksen perustamiseen liittyvät tukijärjestelmät 5. Perustettavan yrityksen rahoitustarve ja -lähteet 6. Uuden yrityksen riskien arvionti ja hallinta 7. Käytännön perustamistoimet 8. PK-yrityksen markkinoinnin suunnittelu
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan kurssialustalla n. viikkoa ennen kurssin alkua.
Yksilölliset oppimisväylät
-
TKI ja työelämäyhteistyö
-
Tentit ja muut määräajat
Ilmoitetaan kurssialustalla n. viikkoa ennen kurssin alkua.
Kansainvälinen yhteistyö
-
Opiskelijan työmäärä
135 tuntia
Toteutuksen osien kuvaus
Hyväksytysti suoritetut tehtävät.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat arvioida käyttämääsi tietoa kriittisesti. Osaat hahmottaa, miten yritys toimii ja mitä sen käynnistäminen edellyttää. Osaat suunnitella yrityksen toimintaa ja hankkia asiakkaita. Tunnet viestinnän, hinnoittelun ja markkinoinnin perusteet. Kiitettävä (5), Hyvä (4-3), Tyydyttävä (2-1), Hylätty (0)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävistä annetaan pistearviointi.
Arviointikriteerit ilmoitetaan jokaisen tehtävänannon yhteydessä.