Business law (5 cr)
Code: LT00AA99-3025
General information
- Enrollment
-
14.12.2020 - 14.01.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
11.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Sari Toijonen-Kunnari
- Teacher in charge
- Sari Toijonen-Kunnari
- Groups
-
LTMI20SVBBusiness Management, online studies
- Course
- LT00AA99
Objective
You are able to explain to the seller and buyer how a binding sales contract is made and what their rights and obligations are in the sale of goods. You are able to recognize the need to protect intellectual property rights and plan marketing operations that will not infringe the rights of others.
Content
How is a binding sales contract made and under what conditions can a contract be invalid? What are the rights and obligations of the seller and buyer in the sale of tangible goods? How do B-to-B sale and consumer sale differ? How can a business protect its rights? How should intellectual property rights be taken into account in marketing?
Course material
Hoppu, Esko & Hoppu, Kari 2012. Kauppa-ja varallisuusoikeuden pääpiirteet. Helsinki: Talentum.
Kyläkallio, Kalle 2018. Yritysjuridiikka. Helsinki: Edita.
Learnissa oleva materiaali ja opiskelijan itsensä etsimä aineisto.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien yhteispistekertymänä. Arvioinnissa käytetään itsearviota, vertaisarviota ja opettajan tekemää arviointia.
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti kauppaoikeuden ammattikäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä.
d) Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmän kanssa.