Skip to main content

Business law (5 cr)

Code: LT00AA99-3025

General information


Enrollment
14.12.2020 - 14.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Sari Toijonen-Kunnari
Teacher in charge
Sari Toijonen-Kunnari
Groups
LTMI20SVB
Business Management, online studies
Course
LT00AA99
No reservations found for realization LT00AA99-3025!

Objective

You are able to explain to the seller and buyer how a binding sales contract is made and what their rights and obligations are in the sale of goods. You are able to recognize the need to protect intellectual property rights and plan marketing operations that will not infringe the rights of others. 

Content

How is a binding sales contract made and under what conditions can a contract be invalid? What are the rights and obligations of the seller and buyer in the sale of tangible goods? How do B-to-B sale and consumer sale differ? How can a business protect its rights? How should intellectual property rights be taken into account in marketing?

Course material

Hoppu, Esko & Hoppu, Kari 2012. Kauppa-ja varallisuusoikeuden pääpiirteet. Helsinki: Talentum.
Kyläkallio, Kalle 2018. Yritysjuridiikka. Helsinki: Edita.
Learnissa oleva materiaali ja opiskelijan itsensä etsimä aineisto.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien yhteispistekertymänä. Arvioinnissa käytetään itsearviota, vertaisarviota ja opettajan tekemää arviointia.

a) Osaat käyttää johdonmukaisesti kauppaoikeuden ammattikäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä.
d) Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmän kanssa.

Go back to top of page