Research, innovate, report (5 cr)
Code: MU00BH77-3024
General information
- Enrollment
-
14.12.2020 - 14.01.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
18.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Graphic Design
- Degree Programme in Interior Architecture and Furniture Design
- Teachers
- Leena Muotio
- Marko Raitanen
- Teacher in charge
- Leena Muotio
- Groups
-
REKV19SPRestoration, full-time studies
-
SKKV19SPSisustusarkkitehtuuri ja kalustesuunnittelu, päivätoteutus
-
GRKV19SPGraphic design, full-time studies
- Course
- MU00BH77
Objective
Omaksut analyyttisen, kriittisen, tutkivan ja reflektoivan työskentelyotteen tutkimus- ja kehittämistyössä.Osaat toteuttaa tutkimus- ja kehittämisprosessin eri vaiheet: aiheen valinta, suunnittelu, tiedonhaku ja tietoperustan luominen sekä lähteiden tarkoituksenmukainen käyttö, toteutus, kirjallinen raportointi ja arviointi.Tunnet erilaisia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä laadullisen, määrällisen ja prosessuaalisen lähestymistavan kannalta ja osaat valita ja käyttää vähintään yhtä näistä omassa työssäsi.Harjoittelet tutkimuksen luotettavuuden arviointia ja eettisten periaatteiden toteuttamista.
Content
Millainen on tutkimus- ja kehittämisprosessi? Mitkä ovat sen vaiheet? Miten kirjoitat tutkimusraportin? Miten käytät lähteitä? Mitä tarkoittavat tutkimusetiikka ja TKI-prosessin luotettavuus?Mitä tilastollisia käsitteitä on olemassa? Millaisia tietoteknisiä välineitä käytetään tilastomenetelmissä? Miten hankit ja analysoit tilastollisen aineiston?Millaisia laadullisia lähestymistapoja on olemassa? Mitkä ovat yleisimpiä laadullisen tutkimuksen menetelmiä? Miten niitä sovelletaan? Esimerkiksi joitakin seuraavista: case-tutkimus, havainnointi, sisällönanalyysi, teemahaastattelu, kuva-analyysi, tulevaisuudentutkimus.Millaisia prosessuaalisia lähestymistapoja on olemassa? Miten niitä sovelletaan? Esimerkiksi joitakin seuraavista: toimintatutkimuksen syklimalli ja muita käyttäjälähtöisiä/osallistavia menetelmiä.
Course material
In the Learn
Timing of exams and assignments
In the Learn.
Student workload
Report 1 cr
Qualitative research methods and report 2 cr
Quantitative research 1 cr
Processual methods 1 cr
Further information
Must be accomplished before 3rd year Project.
Evaluation scale
1-5