Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3039

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

23.08.2021 - 29.08.2021

Ajoitus

30.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 50

Koulutus

  • Turvallisuusalan koulutus

Opettaja

  • Marja-Leena Koskinen

Ryhmät

  • TUSA21SP
    Tradenomikoulutus, turvallisuusala

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Blomster M, Kurtti J-R, Määttä, M ja Sinisalo J. 2020. Digitaalisen markkinoinnin käsikirja – opas mikro- ja pk-yrityksille. Oulu: Oulun Ammattikorkeakoulu
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy
Muu Learn-alustalle ladattu materiaali

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorittamiseen kuuluu lähiopetukseen osallistuminen, opintojakson materiaaleihin perehtyminen sekä tehtävät, ryhmätyöt ja tentit.

Arviointiasteikko

1-5