Design patterns and object-oriented techniques (5 op)
Toteutuksen tunnus: IT00EC00-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Miika Reijonen
Vastuuopettaja
Miika Reijonen
Ryhmät
-
ITMI21SPInformation technology, päivätoteutus
- 16.11.2023 10:30 - 12:00, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3002
- 20.11.2023 10:00 - 11:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3002
- 23.11.2023 10:30 - 12:00, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3002
- 27.11.2023 10:00 - 11:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3002
- 30.11.2023 10:30 - 12:00, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3002
- 04.12.2023 10:00 - 11:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3002
- 07.12.2023 10:30 - 12:00, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3002
- 11.12.2023 10:00 - 11:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3002
- 14.12.2023 10:30 - 12:00, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3002
Tavoitteet
Tunnet edistyneitä ohjelmointitekniikoita ja osaat käyttää suunnittelumalleja.
Tunnet suunnittelumallit ja niiden käyttötarkoitukset.
Osaat soveltaa malleja ohjelmoinnissa ja kuvata ohjelman rakenteen UML-kielellä.
Sisältö
Mitä ovat suunnittelumallit ja edistyneet ohjelmointitekniikat olio-ohjelmoinnin näkökulmasta?
Mitä suunnittelumalleja on olemassa?
Miten suunnittelumalli valitaan?
Miten suunnittelumalleja sovelletaan ohjelmoinnissa?
Miten suunnittelumallit ja koodin rakenne kuvataan UML-kielellä?
Opiskelumateriaali
Sovitaan opintojakson alussa
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Sovitaan opintojakson alussa
TKI ja työelämäyhteistyö
Sovitaan opintojakson alussa
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Sovitaan opintojakson alussa
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Edellytetään hyvää ohjelmointitaitoa.