Skip to main content

Study and career planning (5 cr)

Code: KY00DS63-3107

General information


Enrollment
14.12.2020 - 14.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2021 - 16.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
Hanne Salovaara-Pitkänen
Teacher in charge
Hanne Salovaara-Pitkänen
Groups
YPMI21KP
Civic Activities and Youth Work, full-time studies
Course
KY00DS63
No reservations found for realization KY00DS63-3107!

Objective

You act responsibly as a student and a member of the university community.
You are able to set learning objectives, plan your study and career path, follow your progress in studies and assess your learning.
You are able to improve your working life competencies.
You know how to act according to the ethical principles of your field.
You are able to promote your skills and competencies.

Content

What is Xamk like as a study community and learning environment?
How do you create a personal study and career plan?
How do you identify your skills and competences?
How do you improve your general competences?
What are your profession and line of work like?
What ethical principles are relevant to your field?
How do you promote your competences and strengthen your skills with respect to applying for jobs?
How do you enhance continuous learning?

Course material

Opintojaksolla hyödynnetään Opinto -ja urasuunnitteluun rakennettua Learn ympäristöä, jolle on linkitetty opintojen käynnistymistä hyödyttävä materiaali.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Opinto -ja urasuunnittelu koostuu kolmesta osakokonaisuudesta, joista ensimmäinen on Johdatus amk-opintoihin ( 2op). Opintojaksolla perehdytään yhdessä seuraaviin asioihin:
-Vastuullinen toimiminen opiskelijana ja korkeakouluyhteisön jäsenenä.
-Omien oppimistavoitteiden asettaminen ja henkilökohtaisen opinto- ja urapolun rakentaminen, opintojen edistymisen seuranta ja oman oppimisen arviointi.
Osana Johdatus amk-opintoihin kirjoitat henkilökohtaisen opintosuunnitelmasi (HOPS) ja osallistut HOPS-keskusteluun, jossa opinnot ajoitetaan Peppiin.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opinto -ja urasuunnittelun ensimmäinen osakokonaisuus (Johdatus amk-opintoihin 2 op) suositetaan suoritettavan lähiopetusvaihtoehtona.
Mikäli tämä ei ole mahdollista, sinun tulee itsenäisesti perehtyä opintojakson sisältöihin, kirjoittaa HOPS ja ajoittaa opinnot peppiin.

Opinto ja -urasuunnittelun toinen osakokonaisuus (Ammattialan tuntemus 2 op) suositellaan suoritettavan lähiopetuksena.
Lähiopetuksen sisältöjä työstetään seuraavin menetelmin: luento, haastattelut, oman osaamisidentiteetin pohtiminen ja tehtävän kirjoittaminen. Opintojaksolla vierailee yhteisöpedagogeja, joita opintojakson opiskelijat haastattelevat.

Työhön integroitu oppimisväylä / opintoja nopeuttava väylä:
Opintojakso suositellaan suoritettavan lähiopetuksena.
Erityistapauksissa opintojakson voi suorittaa itsenäisesti tekemällä oppimistehtävän (2op) . Itsenäisen suoritustavan saamiseksi ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan.

RDI and work-related cooperation

Opinto- ja urasuunnittelun keskiössä on oman osaamisidentiteetin pohtiminen ja rakentuminen. Kunkin osakokonaisuuden sisältöalueita työstetään ja peilataan oman ammattialan sisältöihin. Alan ammattilaiset ovat kiinteä osa opintojakson toteutusta.

Student workload

Johdatus amk-opintoihin : Lähiopetus n 25 tuntia. Hopsin kirjoittaminen ja Hops-keskusteluun osallistuminen.
Ammattialan tuntemus: Lähiopetus n 20 tuntia. Itsenäinen työskentely (osaamisidentiteettitehtävä ja haastattelutehtävä).

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Lähiopetukseen osallistuminen, Hopsin kirjoittaminen, Hops-keskusteluun osallistuminen ja opintojen ajoittaminen peppiin (Hyväksytty hops)

Go back to top of page