Business and entrepreneurship (5 cr)
Code: LT00AA91-3044
General information
- Enrollment
-
23.08.2021 - 29.08.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
30.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Katariina Palmu
- Teacher in charge
- Katariina Palmu
- Groups
-
LTKV21SP2Business, full-time studies
- Course
- LT00AA91
Objective
You are able to assess the role and potential of entrepreneurship in society. You are able to demonstrate your familiarity with and explain the opportunities for entrepreneurship offered by digital society. You are able to describe what the operations and processes of enterprises involve. You are able to compare the forms of business ownership in different situations. You are able to demonstrate your familiarity with the main stakeholder groups of enterprises.
Content
What opportunities does digital society offer for entrepreneurship? What is the role of entrepreneurship in society? What are the operational processes of enterprises? What are the main stakeholder groups? What aspects must be considered when deciding the form of businesses? What are the key interest groups?
Course material
Learn-alustan materiaali. Vapaavalintainen yritystoimintaan tai yrittäjyyteen liittyvä kirja lukupiiriä varten.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei järjestetä tenttiä.
Student workload
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (lukupiirikirjan ja muun materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Course part description
Osa kurssin suoritusta on pienryhmissä tehtävä yritysanalyysi opiskelijoiden valitsemista yrityksistä. Tämä yritysanalyysi on osa myös Asiakaslähtöinen markkinointi -kurssia. Voit kuitenkin osallistua kurssille, vaikka et opiskelisi samanaikaisesti asiakaslähtöisen markkinoinnin kurssilla.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Kurssi arvioidaan arvosanalla 0-5.