Digital marketing in hospitality services (5 cr)
Code: MR00DU58-3001
General information
- Enrollment
-
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
30.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Kirsi Kuusisto
- Teacher in charge
- Anu Rantanen
- Groups
-
MRMI20KPTourism and Service Business, full-time studies
- Course
- MR00DU58
Objective
You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.
Content
What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?
Course material
Opiskelumateriaalia löydät opintojakson learn alustalta. Opintojakson tehtäviin voit käyttää myös muuta vaihtoehtoista materiaalia.
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena.
Opintojaksossa tehdään harjoitteita ja tehtäviä yksin sekä ryhmässä.
RDI and work-related cooperation
Sinulla on mahdollisuus integroida oppimistehtäviä työelämään.
Timing of exams and assignments
Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille asetettuihin määräaikoihin mennessä.
Student workload
Opiskelijan työmääeä on 135 tuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti