Skip to main content

Digital marketing in hospitality services (5 cr)

Code: MR00DU58-3001

General information


Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Anu Rantanen
Groups
MRMI20KP
Tourism and Service Business, full-time studies
Course
MR00DU58
No reservations found for realization MR00DU58-3001!

Objective

You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.

Content

What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?

Course material

Opiskelumateriaalia löydät opintojakson learn alustalta. Opintojakson tehtäviin voit käyttää myös muuta vaihtoehtoista materiaalia.

Study forms and methods

Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena.
Opintojaksossa tehdään harjoitteita ja tehtäviä yksin sekä ryhmässä.

RDI and work-related cooperation

Sinulla on mahdollisuus integroida oppimistehtäviä työelämään.

Timing of exams and assignments

Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille asetettuihin määräaikoihin mennessä.

Student workload

Opiskelijan työmääeä on 135 tuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa

käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä

etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä

hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa

käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti

perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Go back to top of page