Skip to main content

Digital marketing in hospitality services (5 cr)

Code: MR00DU58-3002

General information


Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.10.2021 - 19.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Kirsi Kuusisto
Groups
MRKT20SV
Tourism and service business, online studies
MRMI20SV
Tourism and Service Business, online studies
Course
MR00DU58
No reservations found for realization MR00DU58-3002!

Objective

You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.

Content

What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?

Course material

Learn alustan materiaali, sekä muu itse hankittu materiaali

Study forms and methods

Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena. Opintojakson materiaalina on learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Opintojakson tehtävät kerrotaan Learn alustalla opintojakson alkaessa.

RDI and work-related cooperation

Opintojakson tehtävät on mahdollista integroida työelämään.

Timing of exams and assignments

Oppimistehtävät palautetaan esittettyjen maaräaikojen mukaisesti.

Student workload

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa

käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä

etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä

hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa

käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti

perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Go back to top of page