Digital marketing in hospitality services (5 cr)
Code: MR00DU58-3002
General information
- Enrollment
-
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
25.10.2021 - 19.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Kirsi Kuusisto
- Groups
-
MRKT20SVTourism and service business, online studies
-
MRMI20SVTourism and Service Business, online studies
- Course
- MR00DU58
Objective
You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.
Content
What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?
Course material
Learn alustan materiaali, sekä muu itse hankittu materiaali
Study forms and methods
Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena. Opintojakson materiaalina on learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Opintojakson tehtävät kerrotaan Learn alustalla opintojakson alkaessa.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson tehtävät on mahdollista integroida työelämään.
Timing of exams and assignments
Oppimistehtävät palautetaan esittettyjen maaräaikojen mukaisesti.
Student workload
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti