Skip to main content

Manager in social media (5 cr)

Code: AV00DA74-3005

General information


Timing
01.09.2021 - 14.11.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Open University of Applied Sciences
Teachers
Laura Hakanen
Teacher in charge
Nina Hartikainen
Course
AV00DA74
No reservations found for realization AV00DA74-3005!

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
-ymmärtää viestinnän merkityksen työyhteisössä
-ymmärtää eri sosiaalisen median palveluiden merkityksen strategisista lähtökohdista
-tietää mitä erilaisia sosiaalisen median palveluita on olemassa sekä miten ja miksi sosiaalista mediaa voitaisiin hyödyntää johdon ja johtamisen välineenä eri tilanteissa
-osaa perustaa ja päivittää blogia sekä käyttää muutamaa muuta sosiaalisen median palvelua esimiehen ominaisuudessa.

Content

- Työyhteisöviestintä
- Sosiaalisen median strategia viestinnän ja työyhteisön näkökulmista
- Blogi esimiehen viestintävälineenä
- Sisäiset ja ulkoiset some-palvelut
- Sosiaalisen median ohjeistukset
- Henkilöstön osallistaminen

Course material

Kirjoja ja verkkomateriaalia, jotka tukevat opiskeluasi koko kurssin ajan:

Juholin, Elisa: Viestinnän vallankumous - Löydä uusi työyhteisöviestintä. 2009, WSOY Pro

Juholin, Elisa: Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja. Infor, 2017.

Seppälä, Piritta: Kuuntele ja keskustele - Näin järjestösi toimii tavoitteellisesti sosiaalisessa mediassa. 2014, Sivistysliitto kansalaisfoorumi.

Kananen: Yrittäjän sosiaalisen median strategiaopas: 20 päivässä some-osaajaksi, 2018.

Kuusela, Esimiehen vuorovaikutustaidot, 2013 (myös ekirja).

Isotalus, Rajalahti: Vuorovaikutus johtajan työssä, 2017 (myös ekirja).

Hurmerinta, Johanna: On aika muuttua: menestysopas sosiaalisen aikakauden johtajille 2015

Isotalus, Pekka, Jussila, Jari, Matikainen, Janne, Boedeker, Mika: Twitter viestintänä : ilmiöt ja verkostot 2018

Kelly, David: Social media: strategies to mastering Your brand, Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat 2016Kerpen, Dave, Rosenbluth, Mallorie, Riedinger, Meg

Likeable social media: how to delight your customers, create an irresistible brand, and be amazing on Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, and more, 2015


E-kirjat:

Pääkkönen, Laura: Social Selling : henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä, 2017

Siniaalto, Marika: Sosiaalisen median menestysreseptit, 2014

Kortesuo, Katleena: Sano se someksi (1+2=3) : sosiaalisen median suuri laskuoppi 2018

Kortesuo, Katleena: Sano se someksi. 1, Ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan, 2014

Forsgård, Christina ; Frey, Juha: Suhde: sosiaalinen media muuttaa johtamista, markkinointia ja viestintää, 2010

Study forms and methods

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
-ymmärtää viestinnän merkityksen työyhteisössä
-ymmärtää eri sosiaalisen median palveluiden merkityksen strategisista lähtökohdista
-tietää mitä erilaisia sosiaalisen median palveluita on olemassa sekä miten ja miksi sosiaalista mediaa voitaisiin hyödyntää johdon ja johtamisen välineenä eri tilanteissa
-osaa perustaa ja päivittää blogia sekä käyttää muutamaa muuta sosiaalisen median palvelua esimiehen ominaisuudessa.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Oppimistehtävät ja blogi palautetaan kurssin päättyessä.

Student workload

Työmäärä muodostuu itseopiskelusta ja opiskelijan tuottaman blogin kirjoittamisesta.

Course part description

- Työyhteisöviestintä
- Sosiaalisen median strategia viestinnän ja työyhteisön näkökulmista
- Blogi esimiehen viestintävälineenä
- Sisäiset ja ulkoiset some-palvelut
- Sosiaalisen median ohjeistukset
- Henkilöstön osallistaminen

Further information

Opintojakson taso on YAMK, ylempi ammattikorkeakoulu.
Opintojakso on tarjolla avoimen AMK:n opiskelijoille, Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua.

Lisätietoja antaa laura.hakanen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtäviin sekä opiskelijan perustaman ja kirjoittaman blogin sisältöön ja tyyliin.

Qualifications

-

Further information

Opintojakson taso on YAMK, ylempi ammattikorkeakoulu.

Tämä on Xamkin avoimen AMK:n tarjontaan sisältyvä opintojakso.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua avoimen AMK:n opintojaksoille.

Go back to top of page