Skip to main content

Digital tools 1 (3 cr)

Code: MO00DS13-3007

General information


Enrollment
23.08.2021 - 29.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 05.11.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Construction and Energy Engineering
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Marika Höglund
Teacher in charge
Marika Höglund
Groups
ENKT21SP
Energy engineering, full-time studies
Course
MO00DS13
No reservations found for realization MO00DS13-3007!

Objective

Hallitset tietokoneesi (windows) peruskäytön ja tietojen hallinnan, tietoturva huomioiden. Osaat hyödyntää Xamkin oppimisympäristöjä ja työryhmäohjelmistoja opiskelussasi.
Opit tekstinkäsittelyn, taulukkolaskennan ja esitysgrafiikan peruskäytön ja osaat hyödyntää niitä tarkoituksenmukaisesti opiskelussasi ja työryhmätyöskentelyssä.
Kykenet kehittämään omia tietoteknisiä perusvalmiuksiasi tulevaisuutta ajatellen.

Content

Miten käytät tietokonettasi opiskelussa? Miten huolehdit tietoturvasta?
Miten Xamkin oppimisympäristöjä ja työryhmä- sekä viestintäsovelluksia käytetään?
Miten tekstinkäsittely-, taulukkolaskenta- ja esitysgrafiikkaohjelmistoja käytetään ja sovelletaan
tarkoituksenmukaisesti erilaisten dokumenttien tuottamiseen, käsittelyyn, säilyttämiseen ja jakeluun?

Course material

The material indicated by the teacher.
Course material in Learn.

Timing of exams and assignments

To be announced in Autumn 2021 course on the Learn platform.
It is possible to attend the exam after the course instruction has ended.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Assessment criteria level 3: entry-level know-how and skills
Students are able to:
a. You can use professional vocabulary systematically.
b. You can manage the appropriate methods of information search.
c. You can idnetify intterrelated tasks.
e. You can apply the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Go back to top of page