Siirry suoraan sisältöön

Design patterns and object-oriented techniques (5 op)

Toteutuksen tunnus: IT00EC00-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Degree Programme in Information Technology

Opettaja

  • Miika Reijonen

Vastuuopettaja

Miika Reijonen

Ryhmät

  • ITMI22SP
    Information technology, päivätoteutus
  • 04.09.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 11.09.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 18.09.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 25.09.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 02.10.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 09.10.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 16.10.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 30.10.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 06.11.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 13.11.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 20.11.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 27.11.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 04.12.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003
  • 11.12.2024 13:00 - 16:30, Design patterns and object-oriented techniques IT00EC00-3003

Tavoitteet

Tunnet edistyneitä ohjelmointitekniikoita ja osaat käyttää suunnittelumalleja.
Tunnet suunnittelumallit ja niiden käyttötarkoitukset.
Osaat soveltaa malleja ohjelmoinnissa ja kuvata ohjelman rakenteen UML-kielellä.

Sisältö

Mitä ovat suunnittelumallit ja edistyneet ohjelmointitekniikat olio-ohjelmoinnin näkökulmasta?
Mitä suunnittelumalleja on olemassa?
Miten suunnittelumalli valitaan?
Miten suunnittelumalleja sovelletaan ohjelmoinnissa?
Miten suunnittelumallit ja koodin rakenne kuvataan UML-kielellä?

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Edellytetään hyvää ohjelmointitaitoa.