Skip to main content

Game testing and test planning (5 cr)

Code: PO00ED11-3003

General information


Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 01.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Game Programming
Teachers
Anton Yrjönen
Teacher in charge
Anton Yrjönen
Groups
POKT22SP
Game programming, full-time studies
Course
PO00ED11
No reservations found for realization PO00ED11-3003!

Objective

You understand the basic principles of game and software testing and the different stages of testing.
You are able to use the most common tools in game testing and operate in game testing projects.
You understand the basic principles of planning a test and understand that planning is the key to successful testing.

Content

What kind of a player am I?
What is game testing?
Why is it important to test the game?
How is a mobile game tested?
What is Test Case?

Course material

Jussi Kasurinen, Ohjelmistotestauksen käsikirja
Online-materiaali

Study forms and methods

Opiskelijalla on kolme mahdollista opiskeluväylää kurssiin osallistumiselle:

Työviikkopohjainen väylä: Osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen. Opiskelu etenee ryhmän aikataulun mukaisesti ja itsenäisesti tehtävien harjoitustehtävien tahdissa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä.

Työhön integroitu oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät työn ohella. Voit myös osoittaa vaaditun osaamisen työtehtävien ja aiemmin hankitun ammattitaidon osaamisen näytöllä. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä.

RDI and work-related cooperation

Mahdollinen työelämä toimeksi anto.

Timing of exams and assignments

Uusintasuoritukset sovitaan vastaavan opettajan kanssa. Tehtävien palautusajat on ennaltamäärätty

Student workload

Vaaditun osaamistason saavuttaminen edellyttää arvioilta noin 135 tunnin työskentelyä mistä n. puolet on kontaktiopetusta ja loppuosa itsenäistä opiskelua, harjoituksia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtäviin, harjoituksiin ja tenttiin..

Go back to top of page