Game testing and test planning (5 cr)
Code: PO00ED11-3003
General information
- Enrollment
-
07.11.2022 - 18.11.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.01.2023 - 01.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Game Programming
- Teachers
- Anton Yrjönen
- Teacher in charge
- Anton Yrjönen
- Groups
-
POKT22SPGame programming, full-time studies
- Course
- PO00ED11
Objective
You understand the basic principles of game and software testing and the different stages of testing.
You are able to use the most common tools in game testing and operate in game testing projects.
You understand the basic principles of planning a test and understand that planning is the key to successful testing.
Content
What kind of a player am I?
What is game testing?
Why is it important to test the game?
How is a mobile game tested?
What is Test Case?
Course material
Jussi Kasurinen, Ohjelmistotestauksen käsikirja
Online-materiaali
Study forms and methods
Opiskelijalla on kolme mahdollista opiskeluväylää kurssiin osallistumiselle:
Työviikkopohjainen väylä: Osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen. Opiskelu etenee ryhmän aikataulun mukaisesti ja itsenäisesti tehtävien harjoitustehtävien tahdissa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä.
Työhön integroitu oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät työn ohella. Voit myös osoittaa vaaditun osaamisen työtehtävien ja aiemmin hankitun ammattitaidon osaamisen näytöllä. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä.
RDI and work-related cooperation
Mahdollinen työelämä toimeksi anto.
Timing of exams and assignments
Uusintasuoritukset sovitaan vastaavan opettajan kanssa. Tehtävien palautusajat on ennaltamäärätty
Student workload
Vaaditun osaamistason saavuttaminen edellyttää arvioilta noin 135 tunnin työskentelyä mistä n. puolet on kontaktiopetusta ja loppuosa itsenäistä opiskelua, harjoituksia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu oppimistehtäviin, harjoituksiin ja tenttiin..