Human development and learning (5 cr)
Code: AV00DF80-3006
General information
- Timing
-
10.01.2022 - 15.05.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Open University
Objective
You understand the developmental phases of life span and the factors influencing life course.You can reflect the knowledge related to growth, development and learning and increase your own pedagogical awareness.
Content
How do various developmental theories, concepts of learning and educational philosophies define human growth, development and learning?What is the meaning of environment in individual´s and communities´ objectives and choices?
Course material
Daniel, B., Wassell, S., Gilligan, R & Howe, D. 2010. Child Development for Child Care and Protection Workers. Toinen painos. Lontoo: Jessica Kingsley Publishers. (soveltuvin osin) JA
Lehtinen, E., Vauras, M. & Lerkkanen, M.-K. 2016. Kasvatuspsykologia 3. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus. (soveltuvin osin) JA
Nurmi, J-E., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. 2006 tai uudemmat. Ihmisen psykologinen kehitys. (soveltuvin osin)
Lisäksi muu opintojakson alkaessa ilmoitettava opiskelumateriaali.
Study forms and methods
Kirjatentin (5 op) suorittaminen Learn-alustalla erikseen ilmoitettavana ajankohtana. Opiskelija voi halutessaan osallistua ennen tenttiä ryhmätyöskentelyyn verkossa tenttikirjojen sisältöjen haltuun ottamiseksi.
Opintojaan nopeuttavat voivat suorittaa pelkästään kirjatentin (5 op).
Opintojaksoa ei voi suorittaa työhön integroidusti.
RDI and work-related cooperation
Ei ole.
Timing of exams and assignments
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Student workload
Kirjatentti 5 op = 135 t
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can: a. Use professional vocabulary systematically and show your competence in the knowledge base. b. Look for information in the key information sources of the field.