Skip to main content

Digital marketing communications (5 cr)

Code: LT00EB10-3001

General information


Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.09.2022 - 20.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
LTMI20SM
Business Management, part-time studies
Course
LT00EB10
No reservations found for realization LT00EB10-3001!

Objective

You can describe key processes and factors in digital business.
You can describe how customers’ purchasing process, customer experience and customer loyalty can be supported by means of digital marketing.
You can assess and develop the functionality of an organization’s digital marketing from the user-driven viewpoint.
You can evaluate the role of content and channel decisions as essential parts of an organization’s digital marketing.

Content

What is the role and importance of digital marketing as part of a company’s digital business; what are the components of digital marketing?
How can customers’ purchasing and decision making process be supported by means of digital marketing?
What is a well-functioning website of a company like and how is customer traffic generated and measured?
What is a well-functioning online store like: layout, usability, implementation and legal rules?
How to support digital business by search engine marketing?

Course material

Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.

Study forms and methods

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätyö.

Työhön integroitu oppimisväylä:

Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.

RDI and work-related cooperation

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita. Mahdollisista liveluennoista tehdään tallenne, ja ne ovat katsottavissa myöhemmin itselle sopivana aikana verkko-oppimisympäristössä.

Timing of exams and assignments

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.

Student workload

5 op = 135 h

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experience 5 ECTS credits

Go back to top of page