Yrityspeli (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AB05-3020
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 30.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kristiina Kinnunen
Vastuuopettaja
Kristiina Kinnunen
Ryhmät
-
LTMI20SVALiiketalous, verkkototeutus
Tavoitteet
Osoitat perehtyneisyyttä liiketoiminnan kokonaisuuteen ja osaat suunnitella yrityksen liiketoimintaa.
Osaat soveltaa ammatillisia tietoja ja taitoja käytännön yritystoimintaa muistuttavissa päätöksentekotilanteissa.
Osaat analysoida yrityksen toimintaa laskelmien ja tunnuslukujen avulla ja käyttää analysoimaasi tietoa päätöksenteon apuna.
Osaat toimia tiimin jäsenenä simuloidussa kilpailutilanteessa, jossa tehdään yrittäjämäisiä päätöksiä käytettävissä olevan ajan ja tietojen puitteissa.
Sisältö
Miten yritys toimii ja mitkä ovat eri toimintojen keskinäiset vuorovaikutussuhteet?
Miten yrityksen toimintaa suunnitellaan, budjetoidaan, toteutetaan ja analysoidaan?
Miten kilpailijat toimivat ja miten niiden toiminta vaikuttaa omaa yritystä koskevaan päätöksentekoon?
Miten työskennellään ryhmässä annettujen aikataulujen ja sovittujen ohjeiden mukaan?
Opiskelumateriaali
Hesso: Hyvä liiketoimintasuunnitelma (soveltuvin osin)
Jormakka: Laskentatoimi (soveltuvin osin)
Muu opintojakson aineisto
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suorituksiin liittyy sekä yksilötöitä että ryhmätöitä. Yrityspeliä pelataan pienryhmissä (max. 4 opiskelijaa/ryhmä).
Opettaja ilmoittaa kurssiavaimen s-postilla ennen opintojen alkua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautettavat tehtävät/raportit
Tentti
Yrityspelin pelaaminen ja ryhmätyöskentely
Esitietovaatimukset
Edellyttää liiketalouden 1.-3. lukukauden opinnot osaksi tai kokonaan.