Study and career planning (5 cr)
Code: KY00DS63-3202
General information
- Enrollment
-
22.08.2022 - 28.08.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2022 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Electrical Engineering, Building Services and Material Technology
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Electrical and Automation Engineering
- Teachers
- Mari Koivunen
- Jyrki Liikanen
- Teemu Manninen
- Teacher in charge
- Teemu Manninen
- Groups
-
STMI22SPBElectrical and Automation Engineering, full-time studies
- Course
- KY00DS63
Objective
You act responsibly as a student and a member of the university community.
You are able to set learning objectives, plan your study and career path, follow your progress in studies and assess your learning.
You are able to improve your working life competencies.
You know how to act according to the ethical principles of your field.
You are able to promote your skills and competencies.
Content
What is Xamk like as a study community and learning environment?
How do you create a personal study and career plan?
How do you identify your skills and competences?
How do you improve your general competences?
What are your profession and line of work like?
What ethical principles are relevant to your field?
How do you promote your competences and strengthen your skills with respect to applying for jobs?
How do you enhance continuous learning?
Course material
Learn-materiaali
Study forms and methods
- Työviikkopohjaisessa väylässä opiskelijat osallistuvat lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelut rytmittyvät ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan. Työviikkopohjainen opetus voi olla myös verkko-opetusta, jossa tunnit ovat nähtävillä lukujärjestyksessä.
- Opintoja nopeuttavassa väylässä opiskelija voi valita itsenäisiä suoritustapoja, jotka voivat olla mm. verkkototeutuksia, tai valitsemalla opintoja jonkin toisen ryhmän työjärjestyksestä. Itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaiseen oppimisväylään suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
- Työhön integroidussa väylässä opiskelija työskentelee alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, hän voi suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikalla tai projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssä perehdytään opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja opiskelija hallitsee ne sekä teoriassa että käytännössä. Opiskelija osoittaa osaamisensa näyttönä, jonka laajuus ja muoto määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
RDI and work-related cooperation
Ulkopuolisten luennoitsijoiden/asiantuntijoiden vierailuita ja työelämävierailuja
Evaluation scale
1-5