Skip to main content

Professional Swedish (5 cr)

Code: KY00DS46-3102

General information


Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 29.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Kielet ja viestintä, Kouvola
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Restoration
Degree Programme in Game Design
Teachers
Päivi Korhonen
Teacher in charge
Päivi Korhonen
Groups
GDKV21SP
Game design, full-time studies
REKV21SP
Restoration, full-time studies
Course
KY00DS46
No reservations found for realization KY00DS46-3102!

Objective

You are able to communicate in spoken and written situations in your own field.
You are familiar with the terminology of your field and able to communicate in Swedish in professional situations.

The objectives are based on the Common European Framework of Languages, level B1 and Government Decree 1129/2014.

After completing the course with the grade of 3, you are able to:
- understand clear standard and work-related speech.
- use basic structures reasonably well both in spoken and written situations.
- speak relatively fluently so that occasional mistakes in pronunciation or prosody do not lead to misunderstanding.
- describe your education and work experience for example when applying for a job.
- describe and discuss key issues of your professional field (eg. the operation, products, processes or services of companies and/or organizations).

Content

How do you use Swedish vocabulary related to education, work environment and workplace duties?
How do you use Swedish in different communicative situations of working life, for example in emails, telephoning and meetings?
How do you use the basic professional vocabulary required in your field and operational environment?

Course material

Räätälöity materiaali. Ryhmälle eriytetty alakohtaisuus.

Study forms and methods

Tämä on kulttuurialan koulutusten Ammattiruotsin yhteinen toteutus (ensi sijassa GD- ja RE-opiskelijoille, mutta myös muille).

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua nopeuttavan opiskeluvaihtoehdon selvittämiseksi.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Voi olla mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen

RDI and work-related cooperation

Alakohtaisen ruotsinkielisen viestinnän harjoituksia työelämän tarpeisiin.

Timing of exams and assignments

Tentit ja niiden ajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opintojaksolla sekä suullinen että kirjallinen tentti, joista tulee erillinen arvosana.
Tentti Learn-alustalla ja Teams-valvontana.

Student workload

5 op. x 27 t. = 135 t. oiskelijan itsenäistä työtä.

Further information

Lisätietoja opintojakson opettaja:
paivi.korhonen@xamk.fi

Etä/Teams- tai lähitunnit (2x 90 minuuttia) kampuksella eriytetysti kahdessa ryhmässä:
1. GD (1t40 m) iltapäivätunnit ja 2. restaurointi (1t.45 min) aamupäivätunnit/ sisältävät 15 minuutin tauon.

Muuten itsenäistä työskentelyä sekä pari/ryhmätöitä Teamsin pienryhmätiloissa opettajan ohjeistuksen ja ohjauksen mukaisesti.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Avataan opintojakson alussa.

Qualifications

If you have been instructed to participate in the Intensive course in Swedish, you must complete it or independently acquire the equivalent knowledge and skills before you can participate in this course.

Go back to top of page