Liikunta-alan toimintaympäristöt (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00EH47-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
03.01.2022 - 16.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.01.2022 - 31.05.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
- Toimipiste
- Savonlinnan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
- Opettajat
- Mika Tenhu
- Vastuuopettaja
- Outi Pyöriä
- Ryhmät
-
LISA22KPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
- Opintojakso
- LI00EH47
Tavoitteet
- Tunnet liikuntapolitiikan rakenteet, tavoitteet ja organisoitumisen osana laajempaa hyvinvointi yhteiskuntaa
- Tunnet liikkumisen edistämisen ammatilliset toimintaympäristöt ja ymmärrät niiden roolin osana liikunta-alan ammattilaisuuden yhteiskunnallista asemoitumista
Sisältö
- Mitkä ovat liikuntapolitiikan keskeiset rakenteet ja tavoitteet?
- Miten liikkumisen edistämisen ammatilliset rakenteet on organisoitu osana laajempaa hyvinvointi yhteiskuntaa?
- Millaisia liikkumisen edistämisen ammatillisia toimintaympäristöjä on?
- Millainen rooli eri ammatillisilla toimintaympäristöillä on osana liikunta-alan yhteiskunnallista asemoitumista?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat:
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.