Liikuntapalvelut ja liikuntapalvelun toteuttaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00EH48-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.01.2022 - 16.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
Opettaja
- Mika Tenhu
Vastuuopettaja
Outi Pyöriä
Ryhmät
-
LISA22KPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Tavoitteet
- Osaat määritellä liikuntapalvelut.
- Ymmärrät liikuntapalveluprojektin vaiheet ja osaat toimia niiden mukaisesti.
- Tiedät projektijohtamisen perusteet ja osaat vastuullisesti hoitaa liikuntapalveluprojektissa tehtäväsi mukaista osa-aluetta.
- Osaat suunnitella liikuntapalvelun projektisuunnitelman.
- Osaat hankkia asiakastietoa ja kerätä asiakaspalautetta.
- Osaat laatia liikuntapalveluprojektille markkinointisuunnitelman.
- Osaat toimia ja palvella asiakaslähtöisesti.
Sisältö
- Mitä liikuntapalveluilla tarkoitetaan ja millaisia liikuntapalveluja on alalla tarjolla?
- Mitä liikuntapalveluprojektin eri vaiheissa pitää tehdä?
- Miten liikuntapalveluprojekti organisoidaan ja miten sitä johdetaan?
- Miten liikuntapalveluprojektin projektisuunnitelma laaditaan?
- Miten asiakastietoa ja asiakaspalautetta kerätään?
- Miten liikuntapalveluprojektia markkinoidaan?
- Miten liikuntapalveluprojektissa asiakkaita huomioidaan ja miten heitä palvellaan?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.