Siirry suoraan sisältöön

Liikuntapalvelut ja liikuntapalvelun toteuttaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EH48-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

03.01.2022 - 16.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liikunnanohjaajakoulutus

Opettaja

  • Mika Tenhu

Vastuuopettaja

Outi Pyöriä

Ryhmät

  • LISA22KP
    Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus

Tavoitteet

- Osaat määritellä liikuntapalvelut.
- Ymmärrät liikuntapalveluprojektin vaiheet ja osaat toimia niiden mukaisesti.
- Tiedät projektijohtamisen perusteet ja osaat vastuullisesti hoitaa liikuntapalveluprojektissa tehtäväsi mukaista osa-aluetta.
- Osaat suunnitella liikuntapalvelun projektisuunnitelman.
- Osaat hankkia asiakastietoa ja kerätä asiakaspalautetta.
- Osaat laatia liikuntapalveluprojektille markkinointisuunnitelman.
- Osaat toimia ja palvella asiakaslähtöisesti.

Sisältö

- Mitä liikuntapalveluilla tarkoitetaan ja millaisia liikuntapalveluja on alalla tarjolla?
- Mitä liikuntapalveluprojektin eri vaiheissa pitää tehdä?
- Miten liikuntapalveluprojekti organisoidaan ja miten sitä johdetaan?
- Miten liikuntapalveluprojektin projektisuunnitelma laaditaan?
- Miten asiakastietoa ja asiakaspalautetta kerätään?
- Miten liikuntapalveluprojektia markkinoidaan?
- Miten liikuntapalveluprojektissa asiakkaita huomioidaan ja miten heitä palvellaan?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.