Viestintä kriisitilanteissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: AV00EI73-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
01.09.2022 - 31.10.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Vanha_Avoin AMK ja täydennyskoulutus (vanhettu)
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
- Opettajat
- Pia Jääskeläinen
- Vastuuopettaja
- Pia Jääskeläinen
- Ryhmät
-
AVYRTUOS22K22SAvoin AMK: Yritysturvallisuusosaaja, 30 op
-
AVYRTUOS22Avoin AMK: Yritysturvallisuusosaaja, 30 op
- Opintojakso
- AV00EI73
Tavoitteet
Ymmärrät viestinnän keskeisen roolin johtamisessa kriisitilanteessa. Opit kriisiviestinnän keskeiset periaatteet ja saat kokonaiskäsityksen kriisiviestinnän onnistumisen edellytyksistä. Hallitset viestinnän eettiset periaatteet ja ymmärrät arvojen merkityksen viestinnän onnistumiselle. Opit varautumaan kriiseihin viestinnän näkökulmasta ja ymmärrät ennaltaehkäisyn merkityksen kriisiviestinnän onnistumisen kannalta. Osaat laatia kattavan kriisiviestintäsuunnitelman huomioiden sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat. Ymmärrät myös sosiaalisen median erityispiirteet viestinnässä. Osaat toteuttaa ja johtaa kriisiviestintää.
Sisältö
Mitä on kriisiviestintä?
Mitä edellytetään onnistuneelta kriisiviestinnältä?
Millaisia ovat onnistuneen kriisiviestinnän elementtejä/periaatteita?
Miten kriiseihin varaudutaan kriisiviestinnän näkökulmasta?
Miten sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat huomioidaan kriisiviestintäsuunnitelmaa laadittaessa?
Miten kriisiviestintä hallitaan kokonaisuutena?
Mitkä ovat kriisiviestinnän kanavat?
Lisätietoja opiskelijoille
Tämä opintojakso sisältyy Xamkin Pulsen Yritysturvallisuusosaaja-koulutuskokonaisuuteen.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksoille.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat käyttää ammattikäsitteitä.
Osaat etsiä tietoa kriisiviestintään eri tietolähteistä.
Osaat toimia kriisiviestinnässä asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.