Interaction skills in social sector (5 cr)
Code: SO00AD20-3028
General information
- Enrollment
-
06.04.2023 - 21.04.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
31.08.2023 - 31.10.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Osku Kiri
- Johanna Jussila
- Miia Heikkinen
- Ann-Mari Sippu
- Teacher in charge
- Ann-Mari Sippu
- Groups
-
SOKT23KMSocial services, part-time studies
- Course
- SO00AD20
Objective
You master the theoretical basis of social interaction.
You can combine the theoretical basis of social interaction with the identification and development of communication skills as well as with the construction of interaction and cooperation relations.
You are able to use the supporting methods of interaction and expression in various ways .
You are familiar with the special features of multicultural interaction and communication.
You know the digital environment and the possibilities of ICT in the social sector.
You are able to make appropriate use of ICT in learning and in future professional tasks.
Content
How do you analyze the interaction situations using the theoretical basis?
What kind of methodological approaches can be used to establish interaction relationships?
How can you apply the supporting methods of interaction and expression in practice in the social sector?
What are the special features of multicultural interaction and communication?
How is digital technology utilized in the social sector?
Course material
Mönkkönen, Kaarina. 2018. Vuorovaikitus asiakastyössä. Gaudeamus.
Maritta Törrönen; Kaija Hänninen; Päivi Jouttimäki; Tiina Lehto-Lundén; Petra Salovaara; Minna Veistilä (toim.) Vastavuoroinen sosiaalityö (2016). Gaudeamus.
Tarkempi opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson Laern-alustalla, opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Opintojakson toteutuksella perehdytään sosiaalialan vuorovaikutusosaamisen lähtökohtiin sekä tietoperustaan.
Työviikkopohjainen oppimisväylä, jossa osallistutaan työjärjestyksen mukaiseen opetukseen.
Opintojakso sisältää:
- oppimistehtäviä yksin ja pienryhmissä
- harjoituksia (läsnäolovelvoite)
- simulaatioharjoituksia (läsnäolovelvoite)
- luentoja
- itsenäistä tiedonhankintaa
Työhön integroitu oppimisväylä:
Hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
RDI and work-related cooperation
Ei sisällä.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5op eli 135h opiskelijan työtä
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla numeerinen arviointi asteikolla 1-5. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty / hylätty.
Arvioinnin kriteereinä toimivat myös oppimistehtävien ohjeistukset.
Xamkin yleiset arviointikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.