Skip to main content

Storytelling and branding in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU72-3002

General information


Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 30.04.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Hanna Ukkola
Marjut Kasper
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
MRMI21KV
Tourism and Service Business, online studies
MRKT20SV
Tourism and service business, online studies
MRMI20KP
Tourism and Service Business, full-time studies
MRMI20SV
Tourism and Service Business, online studies
Course
MR00DU72
No reservations found for realization MR00DU72-3002!

Objective

You expand your understanding of storytelling.
You understand the meaning of storytelling as part brand creation.
You can draw up a brand vision and make use of it.
You are able to develop services through storytelling.

Content

What are the key concepts of stories and brands?
How can you improve the competitiveness of companies by storytelling?
How can you develop brands by storytelling?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).

Course material

Learnissa oleva materiaali
Ruokolainen,P. 2020. Brändikäsikirja. Kauppakamari
Kalliomäki, A. 2014. Tarinallistaminen. Palvelukokemuksen punainen lanka.

Study forms and methods

1. Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lukujärjestyksen mukainen opetus sisältäen verkkoluennot, 2 kpl oppimistehtäviä, esitykset, vertaisarviointi

Opintojakson teemoja ovat
1. Tarinallistamisen elementit
2. Tarinan käsikirjoittaminen
3. Brändi käsitteenä
4. Brändin luominen


2.Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa myös kokonaan verkossa.

3.Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet matkailu- ja ravitsemisalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

RDI and work-related cooperation

AR Mikkeli - hanke
https://www.xamk.fi/tutkimus-ja-kehitys/armikkeli/

Paikallisten ruokatuliaisten tuotteistaminen-hanke; Tarinallistamisen mahdollisuudet ja pilotointi
https://www.xamk.fi/tutkimus-ja-kehitys/paikallisten-ruokatuliaisten-tuotteistaminen/

Student workload

135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

•ymmärtää ja osaa hahmottaa tarinallistamiseen ja brändiin sisältyviä käsitteitä
•osaa hyödyntää tarinallistamisen sekä brändin teoriaa ja käyttää tietoa hyväksi suunnittelussa
•osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida käsikirjoitusta yritysten tai muiden toimijoiden kanssa

Go back to top of page