Skip to main content

Popular music manifesting the youth culture (5 cr)

Code: AV00EI15-3005

General information


Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.01.2023 - 10.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 10
Degree programmes
Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Open University of Applied Sciences
Teachers
Jaakko Pitkänen
Teacher in charge
Jaakko Pitkänen
Groups
VV2022-2023
Optional studies 2022-2023
VV2023-2024
Optional studies 2023-2024
Course
AV00EI15
No reservations found for realization AV00EI15-3005!

Objective

Tällä kurssilla tutustumme nuoriso- ja populaarimusiikin historiaan ja sen
vaiheisiin eri nuorisokulttuurien ja yhteiskunnallisten murrosten kuvaajana.

Content

Nuorisomusiikki - jee-jee musiikki, räminä, meteli,
hippimusa, purkka, jytä, punkki, räppi – on aina ollut ja tulee todennäköisesti olemaankin
osa nuorisokulttuureita. Kuten eräs asiantuntija (=nuori) sanoi: ”Musa on
silloin hyvää, kun mutsi ei tajuu.”

Course material

Opettajan kokoama opiskeltava aineisto Learn-alustalla.

Study forms and methods

Eteneminen opintojaksolla omaan tahtiin, kaikki suoritukset tulee olla tehtynä opintojakson viimeiseen päivään mennessä.

RDI and work-related cooperation

Esimerkit alan yrityksistä.

Timing of exams and assignments

Verkkotentit osa-alueittain.

International cooperation

Kansainväliset esimerkit musiikkilajeista ja tuotannoista.

Student workload

27h/op

Course part description

Kotimaisen musiikin historia ja ilmiöt.
Länsimaisen populaarikulttuurin kehitys.

Further information

Lisätiedot Learn-alustan kautta.

Tämä on Xamk Pulsen tarjontaan sisältyvä opintojakso, johon on varattu 10 paikkaa Xamkin tutkinto-opiskelijoille.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Learn-tenttien hyväksytty suorittaminen.

Go back to top of page