Structural engineering (5 cr)
Code: YT00AF66-3009
General information
- Enrollment
-
06.04.2023 - 21.04.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
31.08.2023 - 16.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Forestry and Environmental Technology
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Environmental Technology
- Teachers
- Veli-Matti Hokkanen
- Teacher in charge
- Veli-Matti Hokkanen
- Groups
-
YTMI21SMEnvironmental Technology, part-time studies
-
YTMI21KPEnvironmental Technology, full-time studies
- Course
- YT00AF66
Objective
You know the basic concepts of building construction.
You are able to read construction drawings.
You can describe the most common structural solutions and their risks in different kinds of buildings from different eras.
You know the basics of repair design and the specific measures of repairing indoor environmental problems.
Content
What kind of structural types are used in different kind of buildings?
What are the risk structures and what are their damage mechanisms?
What alternative ways are there to repair structures and what factors should be considered when selecting repair solutions and how to choose the extent of repairs? For example, whether all the materials causing harm should be removed, or whether the intensification of structures is sufficient?
Course material
Learnissä oleva ja muu opettajan jakama opiskelumateriaali
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukaiset teoriatunnit
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Soveltuu nopeuttajille, ei edeltävyysehtoja
RDI and work-related cooperation
Kurssiopettajana toimii yrityselämässä asiantuntijana toimiva henkilö.
Timing of exams and assignments
Toteutus käydään läpi 1. tunnilla.
Student workload
135 h
Further information
Kurssille osallistuville opiskelijoille jaetaan neljä seminaarityötä, jotka tehdään 4-5 opiskelijan ryhmissä. Ensimmäinen seminaariesitys on toisella luentokerralla. Muille opiskelijoille, jotka eivät ole ryhmissä, annetaan tehtäväksi referaatit, jotka toimivat kurssiaineistona.
Opiskelijoille suositellaan ryhmien itsenäistä muodostamista ja ilmoittamista opettajalle ennen kurssin alkua.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaat:
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa