Skip to main content

Fashion, style and brand (5 cr)

Code: MP00DT27-3002

General information


Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 01.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 22
Degree programmes
Degree Programme in Fashion and Costume Design
Teachers
Esko Ahola
Teacher in charge
Esko Ahola
Groups
MPKV21KP
Muoti ja puvustus, päivätoteutus
Course
MP00DT27
No reservations found for realization MP00DT27-3002!

Objective

- You learn fashion and style theories.
- You deepen your target group and customer-oriented thinking.
- You can design and produce experiences for users.
- You study the different trends, styles, lifestyle, and the cultural messages of products.
- You produce a service, applying and shaping existing products considering the needs of the target group.
- You learn fashion and style theories.
- You understand the importance of brand-building and its opportunities in a variety of contexts: the production of experience and events, concrete products, such as clothing collections and costumes.
- You learn the criteria of visual marketing and design the visual image and marketing material.
- You learn target group thinking and customer-oriented approach in product / service marketing.
- You learn to design and produce experiences.

Content

- How do style and fashion theories (Simmel, Bourdieu, Schulze) help you analyse different kind of experience worlds of consumers?
- How to adapt your vision to the style and values of the client?
- How to apply international trend information to your design, become familiar with fairs in the field, and make use of information provided by material supply agencies?
- How to observe and collect data related to the changing fashion and interior design?
- How to analyse your selected topic from the viewpoints of different theories?
- How to carry out an exercise in which you define the client or target group and create a product or service, which serves their values, hopes and needs?
- The client / representative of the target group will take part in the design process from the beginning.

Course material

Opiskelumateriaali ilmoitetaan kurssin edetessä. Opintojakson kuluessa opettaja jakaa oppimateriaalia, tiedostoja, linkkejä ym. kunkin lähiopetuskerran teeman mukaisesti Learn-alustalla. Materiaali on osin myös yksilöllistä riippuen kunkin henkilökohtaisesta isosta harjoitustehtävästä.

Study forms and methods

Opintojakso muodostaa sisällöllisen jatkumon, jolloin opiskelijan tulee seurata opetusta (luentoja) alusta loppuun. Luentojen ohessa keskinäistä vuoropuhelua ja tuntitehtäviä, myös ryhmissä.
Yksilöllisestä väylästä (mahdollisesti osittaisesta) tulee keskustella opintojakson opettajan kanssa etukäteen.

RDI and work-related cooperation

Varsinaista yhteistyötä ulkopuolisten tahojen kanssa ei ole, paitsi laajan harjoitustehtävän kohdalla konsultointia alan yritysten kanssa. Opintojakson sisällöissä on kyse myös vahvasti teoreettisista sisällöistä.

Timing of exams and assignments

Laaja henkilökohtainen tehtävä pienempien harjoitustehtävien lisäksi mittaa opiskelijan oppimista ja asioiden omaksumista opintojakson kuluessa. Kirjallista tenttiä ei järjestetä.

International cooperation

Varsinaista kansainvälistä yhteistyötä, paitsi tiedon keräämistä kansainvälisistä vaatealan brändeistä, ei ole.

Student workload

Opiskelijan työmäärä 5 op.

Course part description

Opintojaksin alkupuolella keskitytään pukeutumisen ja muodin sosiologiaan, muodin ja tyylin käsitteisiin ja muodin tutkimuksen kehitykseen ja historiaan.
Opintojakson jälkipuolella keskitytään kaupallisiin asioihin, trendeihin, brändeihin, markkinointiin ja yritystoimintaan.

Further information

Lisätietoja antaa opintojakson opettaja.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Suoritetut eri tehtävät ja aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ovat arvioinnin perusteina.

Go back to top of page