Taiteen ja muotoilun historia (5 op)
Toteutuksen tunnus: MU00DV91-3012
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 25
Koulutus
- Biotuotemuotoilun koulutus
- Graafisen muotoilun koulutus
- Muodin ja puvustuksen koulutus
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus
Opettaja
- Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja
Maarit Kalmakurki
Ryhmät
-
MPKV23KPMuoti ja puvustus, päivätoteutus
Tavoitteet
Taidehistoria:
Osaat tunnistaa pääpiirteet eri taidekausista ja osaat taidehistorian aikajanan.
Muotoilun historia:
Tiedät pääpiirteittäin muotoilun historian kehityksen ja siihen liittyen myös oman ammattialasi historian.
Sisältö
Taidehistoria:
- Miten taidekaudet sijoittuvat ajallisesti?
- Mitkä ovat eri taidekausien tuntomerkit?
Muotoilun historia:
- Mikä on eri tyylikausien kronologia
- Mitkä ovat eri tyylikausien tuntomerkit?
- Mikä on muotoilun yhteiskunnallinen merkitys?
Ammattialaan sovelletut tehtävät, jotka yhdistävät Taiteen ja muotoilun historian, Kuvataiteen sekä Muodonanto-opintojaksojen opintoja.
Opiskelumateriaali
Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Mahdollinen työelämälähtöinen harjoitustyö, jossa aito toimeksianto ulkopuoliselta yhteistyöyritykseltä.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla toteutetaan aiheeseen liittyviä oppimistehtäviä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi