Siirry suoraan sisältöön

Yrityspeli (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AB05-3028

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.01.2023 - 30.04.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Kristiina Kinnunen
Vastuuopettaja
Kristiina Kinnunen
Ryhmät
LTMI21SVB
Liiketalous, verkkototeutus
Opintojakso
LT00AB05
Toteutukselle LT00AB05-3028 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osoitat perehtyneisyyttä liiketoiminnan kokonaisuuteen ja osaat suunnitella yrityksen liiketoimintaa.
Osaat soveltaa ammatillisia tietoja ja taitoja käytännön yritystoimintaa muistuttavissa päätöksentekotilanteissa.
Osaat analysoida yrityksen toimintaa laskelmien ja tunnuslukujen avulla ja käyttää analysoimaasi tietoa päätöksenteon apuna.
Osaat toimia tiimin jäsenenä simuloidussa kilpailutilanteessa, jossa tehdään yrittäjämäisiä päätöksiä käytettävissä olevan ajan ja tietojen puitteissa.

Sisältö

Miten yritys toimii ja mitkä ovat eri toimintojen keskinäiset vuorovaikutussuhteet?
Miten yrityksen toimintaa suunnitellaan, budjetoidaan, toteutetaan ja analysoidaan?
Miten kilpailijat toimivat ja miten niiden toiminta vaikuttaa omaa yritystä koskevaan päätöksentekoon?
Miten työskennellään ryhmässä annettujen aikataulujen ja sovittujen ohjeiden mukaan?

Opiskelumateriaali

Hesso: Hyvä liiketoimintasuunnitelma (soveltuvin osin)
Jormakka: Laskentatoimi (soveltuvin osin)
Muu opintojakson aineisto

Opiskelijan työmäärä

N. 133 h itsenäistä työskentelyä ja ryhmätöitä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorituksiin liittyy sekä yksilötöitä että ryhmätöitä. Yrityspeliä pelataan pienryhmissä (max. 4 opiskelijaa/ryhmä). Opintojaksoa ei ole mahdollista suorittaa itsenäisesti.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat tehtävät/raportit
Tentti
Yrityspelin pelaaminen ja ryhmätyöskentely

Esitietovaatimukset

Edellyttää liiketalouden 1.-3. lukukauden opinnot osaksi tai kokonaan.

Siirry alkuun