Skip to main content

Development and growth of a young person (5 cr)

Code: YP00DU07-3007

General information


Enrollment
21.08.2023 - 01.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2023 - 15.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
Hanne Salovaara-Pitkänen
Teacher in charge
Hanne Salovaara-Pitkänen
Groups
YPMI23SP
Civic Activities and Youth Work, fulltime studies
Course
YP00DU07
No reservations found for realization YP00DU07-3007!

Objective

You are able to use the basic terminology related to young people's growth, development and education.


You recognize the interaction between the individual and the environment, and the contexts of development in an individual's growth and development.


You are able to identify the different life stages of youth and their characteristics.

Content

What are the basic concepts related to an individual's growth?


How is the interaction between an individual and the environment and the contexts of development in connection with the development and growth of a young person?


What is adolescence like as a phycological stage of life?

Course material

Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia.
Lehtinen, E. ym. 2007. Kasvatuspsykologia.
Lyytinen, P. ym. 2008. Näkökulmia kehityspsykologiaan.
Nurmi, J-E. ym. 2023. Ihmisen psykologinen kehitys.
Salokoski, T & Mustonen, A. 2007. Media identiteetin rakentajana.
Vehkalahti, K & Suurpää, L. 2014. Nuoruuden sukupolvet. Monitieteisiä näkökulmia nuoruuteen eilen ja tänään.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena. Lähiopetuksen sisältöjä työstetään seuraavin menetelmin: luento, opetuskeskustelu sekä yhteistoiminnallinen oppiminen. Opintojakson aikana työstetään yhteistoiminnallisella menetelmällä nuoren kasvuun ja kehitykseen kiinnittyvä oppimistehtävä. Opintojakson päätteeksi on tentti keskeisistä sisällöistä.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintoja nopeuttavalla väylällä opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti toisen opiskelijaryhmän mukana päiväopetuksessa tai itsenäisenä suoritusvaihtoehtona. Nopeuttaminen edellyttää opiskelijavastaavan kanssa tehtyä nopeuttamissuunnitelmaa. Opintojakson itsenäinen suorittaminen tarkoittaa oppimistehtävän suorittamista sekä seuraavan teoksen tenttimistä:
Nurmi, J-E; Ahonen, T; Lyytinen, H. ym (2014, tai uusin painos) Ihmisen psykologinen kehitys. Itsenäisen suoritusvaihtoehdon oppimistehtävän saat vastuuopettajalta opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla.

Opintojaksoa ei ole mahdollista suorittaa työhön integroidusti.

RDI and work-related cooperation

Opintojakson keskiössä on nuoruuden elämänvaihe.
Opintojakson tuottama elämänvaiheen ymmärrys on työelämäkontekstin ydintä.

Timing of exams and assignments

Tentti suoritetaan opintojakson päätteeksi.

Student workload

Opiskelijan työmäärä jakautuu seuraavasti:
Lähiopetus n 45-48 tuntia
Itsenäinen työskentelyn 85 tuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetukseen osallistuminen ja yhteistoiminnallisen oppimisen menetelmällä toteutetun oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen.
Luentomateriaaliin pohjautuvan tentin hyväksytty suorittaminen.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen.
Kirjatentin (Nurmi, J-E; Ahonen, T; Lyytinen, H. ym (2014, tai uusin painos) Ihmisen psykologinen kehitys.) hyväksytty suorittaminen

Go back to top of page