Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3070
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
28.08.2023 - 10.09.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
Opettaja
- Hugh Clack
Vastuuopettaja
Hugh Clack
Ryhmät
-
IBKV23SPDigital international business, full-time studies
- 23.11.2023 12:00 - 14:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3070
- 28.11.2023 09:00 - 11:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3070
- 13.12.2023 09:00 - 11:30, Customer-oriented marketing LT00AA93-3070
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Marketing Theory, 3rd Edition, Baker & Saren
Marketing: an introduction, 4th Edition, Masterson, Philips, Picton
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Course is planned as part of daytime studies according to timetables
TKI ja työelämäyhteistyö
Marketing related projects carried out during the course.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
There will be no exam and no re-attempts for this course.
Toteutuksen osien kuvaus
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Evaluation will be based on participation, group discussions, completed tasks and main course assignment.