Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3070

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

28.08.2023 - 10.09.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Degree Programme in Digital International Business

Opettaja

  • Hugh Clack

Vastuuopettaja

Hugh Clack

Ryhmät

  • IBKV23SP
    Digital international business, full-time studies
  • 15.11.2023 14:00 - 16:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3070
  • 23.11.2023 12:00 - 14:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3070
  • 28.11.2023 09:00 - 11:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3070
  • 13.12.2023 09:00 - 11:30, Customer-oriented marketing LT00AA93-3070

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Marketing Theory, 3rd Edition, Baker & Saren
Marketing: an introduction, 4th Edition, Masterson, Philips, Picton

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Course is planned as part of daytime studies according to timetables

TKI ja työelämäyhteistyö

Marketing related projects carried out during the course.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

There will be no exam and no re-attempts for this course.

Toteutuksen osien kuvaus

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Evaluation will be based on participation, group discussions, completed tasks and main course assignment.