Health care and social services and Finnish as a second language 2 (B1) (5 cr)
Code: VA00DM61-3002
General information
- Enrollment
-
11.02.2023 - 12.03.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.03.2023 - 17.04.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Higher Education Preparatory Program for Immigrants
- Teachers
- Jari Huotari
- Malla Koivupiha
- Groups
-
VALME23KHigher Education Preparatory Program for Immigrants
- Course
- VA00DM61
Objective
The students extend their knowledge of basic field-related concepts and deepen their professional know-how. The students explore the variation of professional language in different situations and know how to use professional Finnish in working life context both orally and in writing. The students comprehend different kinds of professional texts and can produce both short texts and oral presentations in professional context. Finnish language proficiency level: B1.1–B1.2 (CEFR).
Content
The course introduces a Finnish health care and social services organization and its functions. The course gives the chance to learn various field-related client and patient cases. The studies also expand the knowledge of professional vocabulary and usage of Finnish in different kinds of situations of the field. The students also get to know typical forms of spoken Finnish and the language of social services and health care.
Course material
Opintojaksolla sovittava materiaali.
Study forms and methods
Ei yksilöllisiä oppmisväyliä
RDI and work-related cooperation
Mahdollisia asiantuntijavierailuja.
Timing of exams and assignments
Oppimistehtävät pitää palauttaa määräaikaan mennessä. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Student workload
135 tuntia sisältäen luennot ja oppimistehtävät.
Course part description
Opintojakson alussa ilmoitettu sisältö ja oppimistehtävät.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2
Student has achieved the course objectives fairly. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and understands the conditions of knowledge and skills development.
Assessment criteria, good (3)
3-4
Student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Student is able to use well the course concepts and to apply his/her knowledge in study and work situations. Student is able to analyze his/her own knowledge and skills.
Assessment criteria, excellent (5)
5
Student has achieved the objectives of the course with excellent marks. Student masters commendably the course subject area’s concepts and is able to make justified and fluent analysis on course subject area. Students is well prepared to apply his/her knowledge and skills in study and work situations. Student is able to analyze the competencies of the study field and the development of his/her own knowledge and skills.
Assessment methods and criteria
1-2
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset.
3-4
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa osaamistaan.
5
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja osaa analysoida aihepiiriin liittyviä asioita sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja alan opinnoissa vaadittavaa osaamista ja oman osaamisensa kehittymistä.